Skip to main content

Nέο σχέδιο σωτηρίας της… Θεσσαλονίκης

Λίγο πριν «στεγνώσει» η Κορώνεια, μπήκε σε εφαρμογή το master plan για τη σωτηρία της. Όμως παρά τα έργα και τα ευρωπαϊκά κονδύλια που έπεσαν στον πάτο της, ακόμη δεν έχει καταφέρει να γίνει…λίμνη! Τη
Της Μελίνας Καραπαναγιωτίδου
melkar4@yahoo.gr


Λίγο πριν «στεγνώσει» η Κορώνεια, μπήκε σε εφαρμογή το master plan για τη σωτηρία της. Όμως παρά τα έργα και τα ευρωπαϊκά κονδύλια που έπεσαν στον πάτο της, ακόμη δεν έχει καταφέρει να γίνει…λίμνη! Μ΄ αυτήν τη ρεαλιστική σκέψη – απαισιόδοξη κατά πολλούς- παρακολούθησα όλα τα τεκταινόμενα γύρω από την ημερήσια επίσκεψη Ρεππα στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος σε συνέντευξη τύπου στο… «Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης» (σύμφωνα με δελτίο τύπου του δικού του υπουργείου) κατέστησε σαφές ότι θέλει να την κάνει…πόλη!

Αλληλοσυσχέτηση…έργων!

Ο υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων ανακοίνωσε το master plan…σωτηρίας, όχι μιας οποιασδήποτε εκλογικής περιφέρειας, αλλά ενός πρώην πρωθυπουργού, του Κώστα Καραμανλή. Με τη γνωστή σοβαρότητα απέναντι στα ΜΜΕ, απέφυγε να κουνήσει το δάκτυλο στους δύσμοιρους Θεσσαλονικείς που τα έχουν και τα έχουν ακούσει όλα, πάντα λίγους μήνες πριν τα εγκαίνια της ΔΕΘ. Διευκρίνισε ότι εδώ και δυο μήνες… εργάζεται δίπλα του συντονιστική ομάδα έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας «για ένα νέο επανασχεδιασμό του μητροπολιτικού κέντρου και της ευρύτερης περιοχής, με σαφή πολιτική και κοινωνική κατεύθυνση, με εξειδίκευση των επιλογών και με αλληλοσυσχέτιση και ιεράρχηση των δράσεων που απαιτούνται για την εφαρμογή του»!

Εμείς τι δουλειά θα κάνουμε;

Αρκετοί παράγοντες, σε περιφέρεια, δήμους, νομαρχία, συλλόγους, οργανισμούς και επιμελητήρια αναρωτήθηκαν αν…ακυρώνονται οι ίδιοι, με όλα αυτά που σχεδιάζει μόνη της η κεντρική εξουσία, όμως μέχρι εκεί, διότι «άλλο τι λένε οι υπουργοί και οι κυβερνήσεις κι άλλο τι θα γίνει τελικά…», όπως είπε ένας εξ αυτών στη voria.gr. Πέρα από τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις του μετρό, θα υπάρξουν κι άλλες…απρόβλεπτες, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός που απέφυγε να δώσει χρονοδιαγράμματα! Όμως τουλάχιστον - κι ευτυχώς για τον…Παπακωνσταντίνου - οι μελέτες, τα έργα και οι αλλαγές που εχουν γίνει μέχρι σημερα, θα ληφθούν υπόψη στην χαραξη του master plan κι έτσι δεν θα πεταχτούν κι άλλα ευρώ σε νέες μελετητικές ομάδες.

Μπαγιάτικα…έργα

Ο κ. Ρέππας είπε ότι σε δέκα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει, προς το καλύτερο, αν κι αυτό το τελευταίο δεν το διευκρίνισε επαρκώς. «Τα έργα συζητιούνται χρόνια τώρα κι έχουν χάσει τη φρεσκάδα και τη λάμψη τους. Πολλά ναυαγούν πριν ακόμη ξεκινήσουν (υποθαλάσσια αρτηρία) ή άλλα είναι αιχμάλωτα στα προβλήματά τους, όπως το μετρό και το αεροδρόμιο, έτσι χαράσσουμε νέα στρατηγική, είπε ο υπουργός κι… έφυγε για Αθήνα.

 



ZENITH