Skip to main content

Ο ανταγωνισμός στις ακτοπλοϊκές αυξήθηκε, οι τζίροι μειώνονται

Μείωση της τάξης του 15% με 20% καταγράφουν οι εταιρίες του χώρου, που βελτίωσαν υποδομές και υπηρεσίες, αλλά δεν έσωσαν τα έσοδα.
Ο πολύ μεγάλος ανταγωνισμός που έχει αναπτυχθεί φέτος το καλοκαίρι στο Αιγαίο μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών, μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις, να έριξε τις τιμές και να βελτίωσε τις παρεχόμενες υπηρεσίες, όμως οι τζίροι των εταιριών του κλάδου είναι χαμηλότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Ο λόγος; Φέτος, λόγω της κρίσης, ήταν τελικώς λιγότεροι εκείνοι που επέλεξαν ένα από τα νησιά του Αιγαίου για να κάνουν τις ολιγοήμερες, έστω, διακοπές τους. Οι περισσότεροι επέλεξαν τους τόπους καταγωγής τους ή προορισμούς κοντινότερους – και γι αυτό οικονομικότερους – στον τόμο της μόνιμης διαμονής τους. Αλλά κι εκεί, όπου μπορούσαν, «αξιοποίησαν» καταλύματα φίλων και συγγενών, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτή, ρίχνοντας γενικότερα τους τζίρους σε όλους τους προορισμούς.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες υποστηρίζουν ότι εξαιτίας αυτής της τακτικής έχουν μια απώλεια εσόδων της τάξης του 15% με 20% σε σχέση με πέρυσι, την ίδια ώρα που τα εισιτήρια σε κάποιους από τους προορισμούς είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι. Η φετινή χρονιά, ενδεχομένως, να αποδειχθεί η κρισιμότερη, αν όχι η χειρότερη, όλων, μέχρι την… επόμενη, όπως λένε παράγοντες της αγοράς, που παρακολουθούν με σκεπτικισμό όλες τις παραπάνω εξελίξεις.

ZENITH