Skip to main content

Οδικά έργα μέσω του ΕΣΠΑ στην Πιερία

Τη χρηματοδότηση δύο Βασικών οδικών έργων του Νομού Πιερίας, μέσω ενός συμπληρωματικού προγράμματος ΕΣΠΑ, ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης κατά την επίσκεψή τ
«Από την προηγούμενη Κυβέρνηση δεν εντάχθηκε προς χρηματοδότηση ούτε ένα ουσιαστικό έργο Οδοποιίας στο Νομό Πιερίας. Η Ν.Δ. φόρτωσε στην Πιερία πυκνά και πανάκριβα διόδια και έφυγε», τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, σε σύσκεψη που έγινε στηναίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Πιερίας, παρουσία των ΒουλευτώνΠΑΣΟΚ Πιερίας Γιάννη Αμοιρίδη, Θανάση Παπαγεωργίου και της ΜαρίαςΜίχου, του Νομάρχη Πιερίας Γιώργου Παπαστεργίου, εκπροσώπων των φορέωντης Αυτοδιοίκησης και των παραγωγικών τάξεων του Νομού.

Μάλιστα, ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι η Κυβέρνηση με ένα συμπληρωματικό πρόγραμμα στο ΕΣΠΑ θα χρηματοδοτήσει τα δύο Βασικά Οδικά Έργα του Νομού Πιερίας.

α) Το έργο της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης προϋπολογισμού 60,5 εκατ. ευρώ.

β) Τμήμα του Άξονα 13 της παλιάς Εθνικής Οδού, που είναι μελετητικά ώριμο, προϋπολογισμού 35,0 εκατ. ευρώ.

«Αυτός ο Οδικός Άξονας έμεινε για πολλά χρόνια ασυντήρητος και επειδή καταπονήθηκε ιδιαίτερα κατά τους τελευταίους μήνες λόγω του κλεισίματος των Τεμπών, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων με απόφαση του κ. Ρέππα διέθεσε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το ποσό των 3,0 εκατ. ευρώ για έργα Οδικής Ασφάλειας», διευκρίνισε.

Παράλληλα, σημείωσε ότι θα χρηματοδοτηθεί η σύνδεση του Νομαρχιακού Οδικού Άξονα με τις εισόδους του Νέου Νοσοκομείου Κατερίνης, με το ποσό των 400.000 ευρώ.

«Τα Τέμπη άνοιξαν πριν το Πάσχα, όπως είχαμε δηλώσει μετά την αξιολόγηση της μελέτης, που συντάχθηκε από τον Παραχωρησιούχο. Το σύνολο των έργων τα οποία περιλαμβάνονται στη μελέτη πραγματοποιήθηκαν και πλέον το Οδικό Τμήμα στα Τέμπη πληροί της Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές Ασφαλείας. Επειδή όμως τα συνεργεία κατά τη διάρκεια των εργασιών εντόπισαν και τρία νέα σημεία στα οποία, κατά την εκτίμησή τους, χρειάζονται πρόσθετες εργασίες, αποφασίσθηκε να παραγγελθούν τα απαιτούμενα υλικά και να τοποθετηθούν στα σημεία αυτά. Οι εργασίες θα κρατήσουν 2-3 εβδομάδες και θα πραγματοποιηθούν μετά την Κυριακή του Θωμά», δήλωσε.

Ωστόσο, υπογράμμισε ότι η πολιτεία θα υποστηρίξει με κάθε τρόπο τους επαγγελματίες, τόσο της Πιερίας όσο και της Λάρισας, που επλήγησαν από το κλείσιμο των Τεμπών.

Ερωτηθείς για το ποιος ευθύνεται για την βραχόπτωση στα Τέμπη, ο κ. Μαγκριώτης απάντησε: «Η Σύμβαση που κυρώθηκε με νόμο το 2007, καθιστά σαφές ότι μέχρι τις 5 Μαρτίου του 2009 θα έπρεπε να έχουν περατωθεί τα έργα Άρσης Επικινδυνότητας στην Κοιλάδα των Τεμπών. Συνεπώς η ευθύνη ανήκει στους συμβαλλόμενους του 2007 και στις εκπροσωπήσεις τους».

«Όπως έχουμε τονίσει, τρία μετωπικά διόδια συγκεντρωμένα σε μία απόσταση 10 χιλιομέτρων επιβαρύνουν, τόσο την κυκλοφορία όσο και την οικονομία και τους πολίτες της περιοχής. Για τον λόγο αυτό εξετάζουμε, σε συνεργασία με τον Παραχωρησιούχο, τη λειτουργία του σημερινού σταθμού διοδίων των Μαλγάρων, ως σταθμού που θα εξυπηρετεί τόσο την Εγνατία όσο και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Ακόμη πολύ σύντομα θα δοθεί λύση στην ολοκλήρωση του παράπλευρου Οδικού Δικτύου στην Λεπτοκαρυά, για να μην επιβαρύνονται οι τοπικές κοινωνίες στις τοπικές τους μετακινήσεις», πρόσθεσε.

Ακόμη, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε πως η χρηματοδότηση των έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας του Δήμου Δίου θα υποβληθεί και θα ελεγχθεί από τη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και θα χρηματοδοτηθεί. Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης επισκέφθηκε την Κοιλάδα των Τεμπών και ενημερώθηκε για τη λειτουργία του δρόμου κατά τη διάρκεια των Εορτών του Πάσχα, από στελέχη της Εγνατίας και του Παραχωρησιούχου. Επίσης, επισκέφθηκε τον Πλαταμώνα, όπου συζήτησε με επαγγελματίες της περιοχής τα προβλήματα που αντιμετώπισαν λόγω του κλεισίματος των Τεμπών.

ZENITH