Skip to main content

Οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες λιανεμπορίου το 2013

Τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανέμπορων σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 4,4 τρισ. δολάρια από τον Ιούνιο 2013 έως τον Ιούνιο 2014, σύμφωνα με έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited.

Τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανέμπορων σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 4,4 τρισ. δολάρια το οικονομικό έτος 2013 (από τον Ιούνιο 2013 έως τον Ιούνιο 2014), ενώ ο μέσος όρος των εσόδων ανά λιανέμπορο υπερέβη τα 17,4 δισ. δολάρια όπως προκύπτει από τη νέα έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) με τίτλο Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανικού Εμπορίου για το 2015 (2015 Global Powers of Retailing – Embracing Innovation).

Η έκθεση αυτή πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη STORES Media. Στόχος της έκθεσης είναι να εντοπίσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες λιανικού εμπορίου παγκοσμίως, να εξετάσει τις καινοτόμες τάσεις του κλάδου, τις προβλέψεις για το 2015, καθώς και τις στρατηγικές που ακολουθούν οι λιανέμποροι προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις αλλαγές που έχουν αντίκτυπο στον κλάδο.

Οι 250 μεγαλύτεροι λιανέμποροι παγκοσμίως αναλύονται με βάση τα οικονομικά τους αποτελέσματα, τη γεωγραφική περιοχή, τον τομέα των προϊόντων τους και τη δραστηριότητα τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η αύξηση των εσόδων για τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους, η οποία άρχισε να μειώνεται το 2011, συνέχισε να επιβραδύνεται και το 2013. Σύμφωνα με την έκθεση, τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανέμπορων αυξήθηκαν κατά 4,1% το 2013 (σταθμισμένα με τις πωλήσεις και προσαρμοσμένα για τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών), έπειτα από μια αύξηση ύψους 4,9% το 2012. Ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης συνέχισε να φθίνει, περίπου 80% των κορυφαίων 250 λιανέμπορων (199 εταιρίες) κατέγραψαν αύξηση στα έσοδα τους από το λιανεμπόριο το οικονομικό έτος 2013.

«Η υποτονική παγκόσμια οικονομία το 2014 περιόρισε τα οικονομικά πολλών καταναλωτών και άσκησε πίεση στις λιανικές πωλήσεις. Συνεπώς, η ευημερία του παγκόσμιου λιανεμπορίου το 2015 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την οικονομική σταθερότητα αρκετών από τις μεγάλες οικονομίες. Η Κίνα, η Ευρωζώνη, καθώς και μερικές βασικές αναδυόμενες οικονομίες βίωσαν ένα ιδιαίτερα σκληρό 2014. Συγκριτικά, οι οικονομίες των ΗΠΑ και της Βρετανίας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, με δείκτες που καταδεικνύουν την πιθανότητα ισχυρής ανάπτυξης το 2015 και ενδεχομένως και μετέπειτα,» είπε ο Δρ Ira Kalish, επικεφαλής οικονομολόγος της DTTL.

Κορυφαίες τάσεις του λιανεμπορίου για το 2015:

Ταξιδιωτικό λιανικό εμπόριο – Ο διεθνής τουρισμός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται παραπάνω από τις προσδοκίες παρά τις συνεχόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις παγκοσμίως. Οι διευρυνόμενες μεσαίες τάξεις των αναπτυσσόμενων οικονομιών ταξιδεύουν σε διάφορες πρωτεύουσες, ενισχύοντας τις λιανικές πωλήσεις. Για παράδειγμα, πάνω από το μισό των €16 δισ. του κλάδου πολυτελείας στη Γαλλία, εξαρτάται από τους τουρίστες2. Το 2015, οι λιανέμποροι αναμένεται να εξυπηρετούν ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες «που ξοδεύουν πολλά», ιδιαιτέρως τουρίστες των αναδυόμενων οικονομιών για να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη τους.

Λιανικό εμπόριο μέσω κινητών – Το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται επιθετικά. Το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού θα χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο μέχρι το 2015, ενώ υπολογίζεται ότι το 83% της χρήσης του διαδικτύου θα πραγματοποιείται μέσω κινητών συσκευών3. Οι λιανέμποροι θα πρέπει να ανταποκριθούν προσφέροντας δωρεάν Wi-Fi στα καταστήματά τους και φιλικές για κινητά, ιστοσελίδες λιανεμπορίου προσαρμοσμένες στα διαφορετικά είδη συσκευών. Το απόρρητο και η ασφάλεια καθίστανται όλο και πιο σημαντικά, καθώς η διαφάνεια και η προστασία των πληροφοριών των πελατών θα είναι κρίσιμης σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών, αφού το λιανικό εμπόριο μέσω κινητών γίνεται ο κανόνας.

Ταχύτερο λιανικό εμπόριο – Η ταχύτητα συνεχίζει να παραμένει μια σημαντική τάση στο λιανεμπόριο. Αυτή περιλαμβάνει: τη «γρήγορη μόδα» (να έρχονται στα καταστήματα τα είδη που παρουσιάζονται σε επιδείξεις μόδας όσο το δυνατό γρηγορότερα), προϊόντα περιορισμένης χρονικής διαθεσιμότητας και γρήγορες πωλήσεις για την ενθάρρυνση άμεσων αγορών, pop-up εγκαταστάσεις για τη γρήγορη παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά και την καλύτερη προβολή τους, και αυτοεξυπηρετούμενα ταμεία και περίπτερα για τον περιορισμό ή την εξάλειψη του χρόνου αναμονής. Το 2015, το λιανεμπόριο προβλέπεται να γίνει ακόμα πιο γρήγορο ώστε να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των καταναλωτών. Οι εξελίξεις αυτές θα δρομολογηθούν κυρίως από τους millennials (η γενιά με έτος γέννησης μεταξύ 1980-2000), καθώς είναι μια γενιά με μεγάλη αγοραστική δύναμη και επιρροή στα χέρια τους. Επιθυμούν γρήγορη εξυπηρέτηση και άμεση ικανοποίηση των αναγκών τους, και οι λιανέμποροι θα ανταπεξέλθουν στις επιθυμίες αυτές.

Η εμπειρία του λιανικού εμπορίου – Το λιανικό εμπόριο πλέον δεν αφορά μόνο το προϊόν, αλλά και την εμπειρία αγοράς. Οι λιανέμποροι θα συνεχίσουν να εξερευνούν καινοτόμους τρόπους για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών μέσω εκστρατειών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φεστιβάλ, επιδείξεων μόδας και διαδραστικών οθονών.  

Καινοτόμο λιανικό εμπόριο – Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου θα συνεχίσει να επηρεάζεται από τις νέες τεχνολογίες και τον καινοτόμο ανταγωνισμό. Περισσότεροι λιανέμποροι είναι πιθανό να υιοθετήσουν καινοτόμες πρακτικές, να επωφεληθούν της τεχνολογίας και να την αξιοποιήσουν δημιουργικά.

Οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες λιανεμπορίου 2013

 

Κατάταξη

Εταιρεία

Χώρα Προέλευσης

Ετήσια Εσοδα Ομίλου 2013 (εκ. $)

1

Wal-Mart Stores, Inc.

ΗΠΑ

476.294

2

Costco Wholesale Corporation

ΗΠΑ

105.156

3

Carrefour S.A.

Γαλλία

98.688

4

Schwarz Unternehmens Treuhand KG

Γερμανία

(Ε) 98.662

5

Tesco PLC

Ηνωμ. Βασίλειο

98.631

6

The Kroger Co.

ΗΠΑ

98.375

7

Metro Ag¹

Γερμανία

(Ε) 86.393

8

Aldi Einkauf GmbH & Co. oHG

Γερμανία

(Ε) 81.090

9

The Home Depot, Inc.

ΗΠΑ

78.812

10

Target Corporation

ΗΠΑ

72.596

Κορυφαίοι 10²

 

 

$1.294.698

Κορυφαίοι 250²

 

 

$4.354.562

Μερίδιο των κορυφαίων 10 στα έσοδα των κορυφαίων 250 λιανέμπορων

 

 

29,7%

 

¹Η Metro άλλαξε την χρήση της από το τέλος του Δεκεμβρίου στο τέλος του Σεπτέμβρη. Τα αποτελέσματα της χρήσης 2013 που αναφέρονται εδώ περιλαμβάνουν το 9μηνο που έληξε στις 30/9/13, συν το 3μηνο που έληξε στις 31/12/13 για να δημιουργηθεί μια 12μηνη περίοδος ίση με τα προηγούμενα έτη. 

² Στάθμιση Πωλήσεων, Προσαρμοσμένα για διαφορετικές συναλλαγματικές ισοτιμίες

³ Μέσος Όρος

Ε = εκτίμηση

Πηγή: Δημοσιευμένα στοιχεία εταιριών και Planet Retail

 

 

«Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου διανύει μια σημαντική περίοδο αλλαγής. Η ταχύτητα της καινοτομίας και οι συνεχείς επιρροές που γίνονται αισθητές σε ολόκληρο τον κλάδο θα συνεχιστούν, καθώς οι απαιτήσεις των πελατών ολοένα και αυξάνονται. Προκειμένου να επιτύχουν σε αυτό το περιβάλλον, οι λιανέμποροι θα πρέπει να ανταποκρίνονται γρήγορα στις απειλές και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά διασφαλίζοντας ότι μπορούν να εφαρμόσουν ταχύτατα τις δικές τους καινοτομίες. Αυτό θα απαιτήσει μια συνδυαστική στρατηγική, ικανότητες, και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, με γνώμονα πάντα τις τάσεις που ανακύπτουν από τα δεδομένα της αγοράς» τόνισε ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, CEO και Consumer Business: Leader της Deloitte Ελλάδος.

ZENITH