Skip to main content

Οι ελληνικές θέσεις για τα προβλήματα στις αερομεταφορές

Επιστολή με τις ελληνικές θέσεις για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την ηφαιστειακή στάχτη και τα εμπόδια στις αερομεταφορές, απέστειλε στις Βρυξέλλες ο υφυπουργός Υποδομών, Ν.Σηφουνάκης.
Προβλήματα της τελευταίας στιγμής, παρουσιάστηκαν, στη διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης των υπουργών μεταφορών της ΕΕ, με αντικείμενο την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την ηφαιστειακή στάχτη και τα εμπόδια στις αερομεταφορές, ανάγκασαν τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Νίκο Σηφουνάκη, που βρίσκεται από την Κυριακή στην Ισπανία για το Άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας της Ε.Ε στη Γρανάδα να αποστείλει το κείμενο με τις Ελληνικές θέσεις απ’ ευθείας στις Βρυξέλλες με αίτημα να διαβαστεί και να συζητηθεί στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης από τους συμμετέχοντες αρμόδιους Υπουργούς.

Στην επιστολή του ο κ. Σηφουνάκης επισημαίνει ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η Ελλάδα θεωρεί ότι θα πρέπει να καθορίζεται -με δυναμικό τρόπο- (με στοιχεία από δορυφόρους που θα ανανεώνονται κάθε 6 ώρες) μια «περιορισμένη ζώνη απαγόρευσης πτήσεων» (πανευρωπαϊκά) (limited no-fly zone), που θα συμπεριλαμβάνει και περιοχές που γειτνιάζουν με την no-fly zone.

Παρά την πλήρη απαγόρευση πτήσεων, και για περιοχές όπου για όλη την προγραμματισμένη πτήση η συγκέντρωση στάχτης είναι σε πολύ χαμηλά όρια, τα κράτη - μέλη θα μπορούν να επιτρέπουν στις εταιρίες να διεξάγουν τις πτήσεις τους με δική τους ευθύνη, αφού τα κράτη παρέχουν όλη την απαραίτητη πληροφόρηση. Κάθε αερομεταφορέας, πριν την διεξαγωγή των πτήσεων θα πρέπει να διεξάγει αναλυτικά τεστ ασφάλειας για τις συνθήκες πτήσης.

Ο κ. Σηφουνάκης τονίζει ακόμη ότι παράλληλα με τις παρεμβάσεις για τις αεροπορικές μεταφορές, το Συμβούλιο Μεταφορών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να υποστηριχθούν οι χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές. Τέτοια μέτρα μπορεί να είναι η προσωρινή κατάργηση των περιορισμών ωρών οδήγησης (σε επίπεδα που δε θα θίγεται η ασφάλεια μεταφορών), η ενίσχυση των σιδηροδρομικών δρομολογίων, η αύξηση χωρητικότητας σε βασικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, κλπ».

ZENITH