Skip to main content

Οι λόγοι της συνεργασίας Renault-Nissan και Daimler

Η στρατηγική συνεργασία στην οποία ανακοίνωσαν ότι προχωρούν οι Renault - Nissan και Daimler δείχνει πόσο δύσκολη είναι σήμερα η κατάσταση στη διεθνή αγορά οχημάτων, ακόμα και για εταιρίες όπως ο γαλλ
Η στρατηγική συνεργασία στην οποία ανακοίνωσαν ότι προχωρούν οι Renault - Nissan και Daimler δείχνει πόσο δύσκολη είναι σήμερα η κατάσταση στη διεθνή αγορά οχημάτων, ακόμα και για εταιρίες όπως ο γαλλο-ιαπωνικός όμιλος και ο γερμανικός κολοσσός. Το κόστος σχεδιασμού και ανάπτυξης νέας τεχνολογίας, καθώς και η κατασκευή είναι τόσο υψηλό, ώστε διεθνείς συνεργασίες να θεωρούνται πλέον αναπόφευκτες.

Για τους λόγους αυτούς, άλλωστε, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), στόχος των δύο μεγάλων βιομηχανιών, που εδρεύουν αντίστοιχα σε Γαλλία και Γερμανία, είναι τόσο η εξοικονόμηση κόστους όσο και η συνεργασία στην ανάπτυξη και την κατασκευή κινητήρων οχημάτων. Συγκεκριμένα, επιδιώκουν να εξοικονομήσουν περί τα 2 δισ. ευρώ μέσα σε μια πενταετία.

Στο θέμα αυτό, εξάλλου, επικεντρώθηκαν, κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στις Βρυξέλλες, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ντίτερ Τσέτσε, όσο και ο πρόεδρός της, Renault Κάρλος Γκοσν, καθώς μίλησαν για τα οφέλη που θα αποκομίσουν και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες από τη μακροπρόθεσμη, στρατηγική συνεργασία, όπως τη χαρακτήρισαν.

Από την πλευρά του, ο κ. Τσέτσε ανέφερε χαρακτηριστικά: «Μιλώντας εκ μέρους της Daimler, μπορώ να σας πω ότι θα ωφεληθούμε, τόσο στον τομέα κατασκευής των μικρών οχημάτων, στον οποίο σχεδιάζουμε να επεκταθούμε, όσο και στον τομέα των ηλεκτροκινητήρων και κινητήρων εσωτερικής καύσεως».

Πάντως, οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι κατέστησαν σαφές ότι η στενή συνεργασία δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση συγχώνευση. Όπως είπαν, αμφότερες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα παραμείνουν αυτόνομες. Έτσι, εκτός από την από κοινού ανάπτυξη νέων μοντέλων η γερμανική εταιρία θα αποκτήσει το 3,1% των μετοχών του γαλλο-ιαπωνικού ομίλου, ενώ η Renault - Nissan θα πάρει το 1,55% των μετοχών της Daimler.

Από την πλευρά του, το γαλλικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε πως η συμμετοχή του γαλλικού δημοσίου στη Renault παραμένει αμετάβλητη και κυμαίνεται γύρω στο 15%.

ZENITH