Skip to main content

Οι συνθήκες της αγοράς επιβάλλουν μεταρρυθμίσεις, λέει το ΕΒΕΑ

Η παρέμβαση του κράτους στη λειτουργία των επιχειρήσεων τις στερεί τη δυνατότητα να λάβουν πρωτοβουλίες, που σήμερα θα μπορούσαν να είναι σωτήριες, τονίζει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ.
Η παρέμβαση του κράτους στη λειτουργία των επιχειρήσεων λιανικού, αλλά και χονδρικού εμπορίου, με πλήθος κανονιστικές και εντέλει περιοριστικές διατάξεις, στερεί από τις επιχειρήσεις αυτές τη δυνατότητα να λάβουν πρωτοβουλίες - που σήμερα θα μπορούσαν να είναι σωτήριες - και να προσφέρουν καλύτερες και οικονομικότερες λύσεις στον Έλληνα καταναλωτή. Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Κ. Μίχαλος, σε εκδήλωση του επιμελητηρίου με θέμα «λιανεμπόριο και κρίση».

Τόνισε, δε, με έμφαση «η εφαρμογή ενός απλού και σαφούς νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των επιχειρήσεων που να άρει όλα εκείνα τα εμπόδια εισόδου νέων επιχειρήσεων στις κλειστές ή ολιγοπωλιακές αγορές και να προβλέπει τη διεξαγωγή προληπτικών ελέγχων για τις επιχειρήσεις εκείνες που - είτε με κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης είτε με παράνομες συμπράξεις - κρατούν τις τιμές τεχνητά υψηλές, που να δίνει έμφαση στην ταχεία επίλυση των διαφορών μέσω της δικαιοσύνης, στην εφαρμογή των λογιστικών κανόνων και των κανόνων της φορολογίας, στην καταπολέμηση του παρεμπορίου, στην αναμόρφωση του πτωχευτικού κώδικα και στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών και αναπτυξιακών εργαλείων θα ενισχύσει αποτελεσματικά τις αναπτυξιακές προσπάθειες των επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου».

Ως θέματα αμέσου δραστηριοποίησης από την πλευρά της πολιτείας για την αναμόρφωσή τους στο πλαίσιο του περιορισμού του παρεμβατικού ρόλου του δημοσίου αναφέρθηκαν οι περιορισμοί στις εμπορευματικές μεταφορές. «Μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε - όπως έγινε πρόσφατα - ένα σχέδιο νόμου που να ευαγγελίζεται την απελευθέρωση της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών. Διότι, στην πράξη, παρουσιάστηκε ένα νομοσχέδιο που, «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα των σημερινών ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, διατηρούσε κλειστή την αγορά και οδηγούσε σε αύξηση των κομίστρων για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Όπως ήταν αναμενόμενο, αποσύρθηκε σχεδόν αμέσως. Από την πλευρά μας, έχουμε ήδη καταθέσει τις προτάσεις μας και ευελπιστούμε ότι το νέο νομοσχέδιο θα κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση», είπε ο κ. Μίχαλος.

Ακόμη αναφέρθηκε ότι ο διοικητικός καθορισμός τιμών και αμοιβών στα πλέον απίθανα σημεία της εφοδιαστικής αλυσίδας αυξάνει το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης πάνω από τα επίπεδα που παρατηρούνται σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και επιπλέον περιορίζει τη δυνατότητα εισαγωγής καινοτόμων μεθόδων διαχείρισης και προώθησης των εμπορευμάτων, που θα μείωναν το κόστος και θα αύξαναν την παραγωγικότητα ακόμα και για τις πιο μεγάλες επιχειρήσεις.

Επιπλέον ο κ. Μιχαλος σημείωσε ότι «η ανοχή στα έκτροπα, στα επεισόδια, στο κλείσιμο των δρόμων, που σημειώνονται στο κέντρο της Αθήνας και προκαλούν τεράστιες ζημίες στις εμπορικές επιχειρήσεις του κέντρου. Δεν είναι δυνατό σε μία ευρωπαϊκή - κατά τα άλλα - πρωτεύουσα και σε μία τόσο κρίσιμη στιγμή να προκαλούνται σοβαρά πλήγματα στις επιχειρήσεις, με επιβεβαιωμένη την απώλεια εσόδων και τη μείωση του τζίρου και να μην υπάρχει παρέμβαση από την Πολιτεία», όπως είπε.

ZENITH