Skip to main content

Οικονομική «ανάσα» 38 εκατ. ευρώ για την ΕΛΒΟ

Η συμφωνία με το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου προβλέπει την παραγωγή συνολικά 309 φορτηγών διαφόρων τύπων, υπογράφηκε στις αρχές Δεκεμβρίου 2009, μετά από διαγωνισμό στον οποίο επικράτησε η ΕΛΒΟ, ενώ η
Μικρή οικονομική «ανάσα», ύψους 38 εκατ. ευρώ για τη διετία 2010 – 11 δίνει στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ), η νέα παραγγελία που της ανέθεσε, στο τέλος του 2009, το κυπριακό υπουργείο Άμυνας.

Η σύμβαση προβλέπει την παραγωγή συνολικά 309 φορτηγών διαφόρων τύπων για τις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου και υπογράφηκε στις αρχές Δεκεμβρίου του 2009, μετά από διαγωνισμό στον οποίο επικράτησε η βορειοελλαδική αμυντική βιομηχανία.

Η παραγγελία μπήκε ήδη στη γραμμή παραγωγής από τις αρχές του έτους και αναμένεται να ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2011. Το δυναμικό, όμως, που αναμένεται να απασχοληθεί στην εκτέλεσή της δεν θα είναι παρά μερικές δεκάδες από τους περίπου 500 εργαζόμενους στην ΕΛΒΟ, με αποτέλεσμα να είναι και πάλι περισσότερο από ορατός ο κίνδυνος το ποσοστό της υποαπασχόλησης –αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά- να κινηθεί και το 2010 στο δυσθεώρητο επίπεδο του 85%.

«Στην κατάσταση που είναι η βιομηχανία σήμερα, συνεπεία της έλλειψης παραγωγικού αντικειμένου, η σύμβαση στην Κύπρο είναι ό,τι και μια ασπιρίνη για την καταπολέμηση του καρκίνου», επισημαίνεται με νόημα από πηγές κοντά στην ΕΛΒΟ, οι οποίες προσθέτουν ότι ο αντίκτυπος της παραγγελίας «είναι κυρίως ηθικός, διότι επί της ουσίας δεν λύνει ούτε τα οικονομικά, ούτε τα προβλήματα παραγωγής της βιομηχανίας».

Αυτή τη στιγμή στο βιομηχανικό συγκρότημα της ΕΛΒΟ στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης εκτελείται (εκτός της νέας ανάθεσης) είναι μια σύμβαση με τον ΟΑΣΘ, ύψους 13-14 εκ. ευρώ, για την παραγωγή 20 αρθρωτών καθώς και 20 12μετρων λεωφορείων (θα είναι έτοιμα μέχρι το καλοκαίρι) και ένα πρόγραμμα ανακατασκευής οχημάτων του στρατού, ύψους 10 εκ. ευρώ, που θα εκτελεστεί έως το τέλος του έτους. «Αν δεν δοθούν νέες δουλειές, η χρονιά δεν κλείνει», τονίζεται αρμοδίως και σημειώνεται ότι το 2009 η ΕΛΒΟ, λόγω έλλειψης παραγωγικού αντικειμένου, κλείνει τη χρήση με τζίρο κάτω από 40 εκ. ευρώ και ζημίες περί τα 20 εκ. ευρώ.

ZENITH