Skip to main content

ΟΛΘ: Δύο μηχανικοί γίγαντες απογειώνουν το συμβατικό λιμάνι (vid)

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το πρώτο ελληνικό λιμάνι σε συμβατικά φορτία, ενισχύει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα. Οι χρόνοι φορτο-εκφόρτωσης μειώνονται στο μισό.
της Άννης Καρολίδου
 
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το πρώτο ελληνικό λιμάνι σε συμβατικά φορτία, ενισχύει τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα στη συγκεκριμένη κατηγορία φορτίων, με την απόκτηση δύο γιγαντιαίων, πανίσχυρων και τελευταίας τεχνολογίας γερανών, που όμοιοι τους δεν υπάρχουν σε άλλο λιμάνι της χώρας μας. 
 
Η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ παρουσίασε σήμερα τους δύο αυτούς, ηλεκτροκίνητους, περιστρεφόμενους γερανούς, για την προμήθεια των οποίων επένδυσε περί τα 7 εκατ. ευρώ. 
 
Οι δύο γερανοί βρίσκονται στο κρηπίδωμα 17, στον 4ο προβλήτα και εξυπηρετούν το «συμβατικό λιμάνι», δηλαδή χύδην και γενικά φορτία.  Κατασκευάστηκαν από τη γερμανική εταιρία KIROW – ARDELT και έχουν μέγιστη ανυψωτική ικανότητα 112 τόνων. Η λειτουργία τους σε αρπάγη είναι 32 τόνοι σε ακτίνα 32 μέτρων. Οι δύο μαζί, σε ζεύξη, σηκώνουν φορτία μέχρι και 225 τόνων. 
 
Ο μηχανικός εξοπλισμός του συγκεκριμένου προβλήτα ενισχύεται εντυπωσιακά αφού, με τους παλαιούς και τους δύο νέους γερανούς θα μπορεί να εξυπηρετεί, εντός ενός χρόνου, φορτία μέχρι και 1 εκατ. τόνων.  Μεγαλύτερη δυναμικότητα, ταχύτερη φορτοεκφόρτωση και ταχύτερη απελευθέρωση των ντόκων για την υποδοχή  και διακίνηση φορτίων. 
 
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μέχρι σήμερα, η εκφόρτωση ενός πλοίου 40.000 τόνων, απαιτούσε μία εβδομάδα και τώρα πλέον γίνεται σε μόλις τρεις ημέρες.
 
Image
geranoi Aggeloudis
 
Με αφορμή τη λειτουργία των δύο γερανών ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης,  δήλωσε: «Συνεχίζουμε την υλοποίηση του σχεδιασμού για την ενδυνάμωση των υποδομών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Οι δύο νέοι γερανοί θα συμβάλλουν στην καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των φορτίων, δηλαδή θα αναβαθμίσουν την επιχειρησιακή ικανότητα της ΟΛΘ ΑΕ και την απόδοση των εργασιών της».
 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο διάστημα της τελευταίας πενταετίας η ΟΛΘ ΑΕ έχει επενδύσει συνολικά περί τα 25 εκατ. ευρώ σε μηχανήματα και εξοπλισμούς. 
 
Όπως όμως τόνισε ο πρόεδρος του σωματείου χειριστών του ΟΛΘ Λάζαρος Τανταλίδης, εκτός από την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού, το λιμάνι έχει και μεγάλες ανάγκες σε προσωπικό. 
 
 
Σημειώνεται  ότι οι γερανοί ήρθαν στην Ελλάδα με πλοία, σε περίπου 200 κομμάτια και συναρμολογήθηκαν από την τεχνική εταιρεία της Θεσσαλονίκης Αναγνώστου Δ & Σια. Για την συναρμολόγησή των μηχανημάτων που διαθέτουν προηγμένης τεχνολογίας αυτοματισμούς, απαιτήθηκαν τρεις μήνες και επενδύθηκαν περί τις 10.000 εργατοώρες. 
 
Η προμήθεια των μηχανημάτων αυτών, έγινε μέσω της Γερανολιμενικής ΑΕ, αντιπροσώπου της  KIROW – ARDELT. 
 
Image
geranos
 
Business Story
Off

ZENITH