Skip to main content

ΟΛΘ: Οι εργαζόμενοι περιμένουν να μπει τέλος στο σχέδιο της πώλησης

Με ικανοποίηση υποδέχθηκαν οι εργαζόμενοι στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη δήλωση Δρίτσα για ματαίωση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

της Άννης Καρολίδου

Με ικανοποίηση υποδέχθηκαν οι εργαζόμενοι στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη δήλωση του νέου αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ότι ματαιώνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Όπως τόνισε στη Voria.gr η γγ της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα λιμάνια Φανή Γουργούρη, η ΟΜΥΛΕ εκφράζει την ικανοποίησή της για τη δήλωση Δρίτσα, ο οποίος με σαφήνεια δήλωσε ότι δεν πουληθεί «η πλειοψηφία των μετοχών στο λιμάνι του Πειραιά», ενώ συμπλήρωσε πως οι εργαζόμενοι θα περιμένουν να δούνε τι σχεδιάζει η νέα κυβέρνηση όταν ο αρμόδιος υπουργός λέει «η συμφωνία με την Cosco θα αναθεωρηθεί προς όφελος του ελληνικού λαού» (σ.σ δήλωση στο Reuters).

Βεβαίως η ΟΜΥΛΕ περιμένει τις προγραμματικές δηλώσεις του νέου πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρας, με τις οποίες αναμένει ότι θα αποσαφηνιστεί και η πολιτική που θα ακολουθηθεί σε σχέση με τις ιδιωτικοποιήσεις που προωθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Ως γνωστόν, στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης μεγάλων υποδομών, είχε συμπεριληφθεί και η ΟΛΘ ΑΕ,  της οποίας όμως η πώληση του πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου, «είχε μείνει πίσω» σε σχέση με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα. Αν λοιπόν δεν πωλείται ο ΟΛΠ, κανείς δε περιμένει ότι υπάρχει περίπτωση να πουληθεί ο ΟΛΘ παρότι είχε εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον από διεθνείς παίκτες.

Eιδικά για τον ΟΛΘ, η κ. Γουργούρη συμπλήρωσε: «Οι εργαζόμενοι έχουν επανειλημμένως τονίσει ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να μπει σε ράγες ανάπτυξης, υπάρχουν οι πόροι για να γίνουν οι επενδύσεις που από χρόνια έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί και οι οποίες δεν προωθήθηκαν με ευθύνη του βασικού μετόχου, δηλαδή του ελληνικού δημοσίου».

Θα πρέπει να σημειωθεί πως για το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, έχει επανειλημμένως ζητηθεί ξεκάθαρη τοποθέτηση των στελεχών του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα ο κ. Σταθάκης, ο οποίος εχθές ορκίστηκε υπερυπουργός του Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού,  είχε πριν λίγους μήνες δηλώσει στη Voria.gr ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι όχι μόνο κατά της πώλησης της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και κατά της παραχώρησης της 6ης προβλήτας και πως ενδεχομένως θα εξέταζε συμπράξεις της ΟΛΘ ΑΕ, με ιδιώτες, σε συγκεκριμένα αντικείμενα και δραστηριότητες.

Βεβαίως τότε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αντιπολίτευση και σήμερα είναι κυβέρνηση, ενώ υπάρχουν μεταξύ των οικονομικών υπουργών, πρόσωπα, που δεν ήταν κατά των αποκρατικοποιήσεων. Επίσης, όπως έχει ήδη επισημανθεί και δια του Τύπου, ο γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου, ο γνωστός δικηγόρος Σπύρος Σαγιάς , με εξειδίκευση στις δημόσιες συμβάσεις και στα έργα παραχώρησης, έχει συμβάλλει και στη διαμόρφωση του «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ και COSCO.

ZENITH