Skip to main content

Ομάδες φοιτητών διδάσκουν σε μαθητές

Οι φοιτητές επισκέπτονται δημόσια σχολεία, που βρίσκονται σε οικονομικά φτωχές αστικές και επαρχιακές περιοχές της Ελλάδας, και των οποίων μεγάλος αριθμός μαθητών παρουσιάζει πολιτισμικές και γλωσσικέ
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μέσα από το ερευνητικό έργο C.A.L.M. εφαρμόζεται η εκπαιδευτική προσέγγιση της μουσικής παιδαγωγικής στηριζόμενη σε «κοινότητες μάθησης».

Κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο, 20-25 τεταρτοετείς ή πεμπτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες  του μαθήματος «Εισαγωγή στην Μουσική Παιδαγωγική» στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., δημιουργούν ομάδες 2-4 ατόμων και για ένα ολόκληρο εξάμηνο η κάθε ομάδα «υιοθετεί» μία τάξη ενός δημόσιου νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου, που δεν έχει δάσκαλο μουσικής, διδάσκοντας τους μαθητές, μία ή δύο φορές την εβδομάδα, ανάλογα με την απόσταση του κάθε σχολείου από το πανεπιστήμιο.

Οι φοιτητές επισκέπτονται, μεταξύ άλλων, δημόσια σχολεία, που βρίσκονται σε οικονομικά φτωχές αστικές και επαρχιακές περιοχές της Ελλάδας, και των οποίων μεγάλος αριθμός μαθητών παρουσιάζει πολιτισμικές και γλωσσικές ιδιαιτερότητες και διαφορές ή σοβαρά προβλήματα υγείας.

Το C.A.L.M. (Community Action in Learning Music - Κοινοτική Δράση στη Μάθηση της Μουσικής) είναι ένα διεπιστημονικό έργο. Συντονίστρια του έργου C.A.L.M. είναι η Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., Ελένη Λαπιδάκη. Στη διεξαγωγή του προγράμματος συνεργάζονται ο Καθηγητής Ευρωπαϊκού Δικαίου του Τομέα Διεθνών Σπουδών του Τμήματος Νομικής της Σχολής Ν.Ο.Π.Ε. του Α.Π.Θ. Πέτρος Στάγκος και η Αν. Καθηγήτρια Οικονομίας της Υγείας του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών της Σχολής N.Ο.Π.E. του Α.Π.Θ., Λίλα Αντωνοπούλου.

ZENITH