Skip to main content

Ωράριο… δημοσίου βάζει σε χρήστες και λιμάνι το Β’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης

Στο κενό έπεσαν τα αιτήματα των εταιρειών Fertrade Handels Gbbh και Ρωμύλος Δαβελόπουλος για την επέκταση τελωνειακών εργασιών στο Β’ Τελωνείο Θεσσαλονίκης και μετά το πέρας του ωραρίου, με επίκληση τ
Πυκνώνουν τα προβλήματα σε χρήστες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από την απροθυμία του προσωπικού στο Β’ Τελωνείο της πόλης να κάνει δεκτό το αίτημα που υποβλήθηκε για καθορισμό και δεύτερης βάρδιας λειτουργίας, έως τις 8 το βράδυ, καθημερινώς και τα Σαββατοκύριακα, όπως συνέβαινε έως πρόσφατα, για να εξυπηρετούνται υπαρκτές ανάγκες διακίνησης εμπορευμάτων.

Σε σχετική ενέργεια, για την επέκταση τελωνειακών εργασιών και μετά το πέρας του ωραρίου, προέβησαν οι εταιρείες Fertrade Handels Gbbh και Ρωμύλος Δαβελόπουλος, των οποίων, ωστόσο, τα αιτήματα έπεσαν στο… κενό, προκαλώντας έντονο προβληματισμό, καθώς η απόρριψή τους συμπίπτει με τη δυσμενή συγκυρία στην ελληνική οικονομία και τις πιέσεις για αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας.

Η κατ’ εξαίρεση λειτουργία του τελωνείου σε ώρες εκτός ωραρίου, όπως παραδέχεται η ίδια η προϊσταμένη του Β’ Τελωνείου, σε σχετικό έγγραφο (που έχει στα χέρια της η Voria.gr) δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Αντίθετα επιτρέπεται, όταν υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι εκτάκτου ανάγκης, τους οποίους ο αιτών οφείλει να εκθέτει ώστε να αξιολογηθούν αρμοδίως και να εγκριθεί η υπερωριακή εργασία με δαπάνες του ενδιαφερόμενου. Στην περίπτωση των δύο εταιρειών, όμως, όπως τονίζει η κ. Δ. Καμπούρογλου, δεν υφίστανται κριτήρια ένταξης των αιτημάτων στην εξαίρεση, διότι: α) εντάσσονται στο πλαίσιο μιας συνήθους ροής διακίνησης εμπορευμάτων, β) δεν ανήκουν στην κατηγορία των ευπαθών και γ) δεν υπάρχουν άλλα αντικειμενικά στοιχεία που να προσδίδουν το χαρακτήρα ιδιαίτερων έκτακτων περιπτώσεων. Επιπρόσθετα αναφέρει «με το υπάρχον δυναμικό το οποίο ήδη απασχολείται σε βάρδιες στις πύλες εισόδου – εξόδου στο λιμάνι […] είναι στην παρούσα στιγμή απαγορευτική (θέσπιση ωραρίου με επιπλέον βάρδια καθημερινώς και σαββατοκύριακα) με την έννοια ότι η υπηρεσία μας δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στην εν τω συνόλω λειτουργίας της κατά το καθορισμένο ωράριο».

Πηγές μεταξύ των χρηστών, όσο και του ίδιου του λιμανιού της πόλης, ωστόσο, αναφέρουν ότι η επίκληση της νομοθεσίας, κατά γράμμα, για το τι ισχύει για τις έκτακτες περιστάσεις και για την έλλειψη αναγκαίου προσωπικού, γίνεται προσχηματικά και υποκρύπτει άλλα κίνητρα. Κι αυτό γιατί μέχρι πριν τη συνταξιοδότηση του πρώην, πλέον, διευθυντή του εν λόγω Τελωνείου, με τις ίδιες συνθήκες προσωπικού είχε τεθεί σε ισχύ μια φόρμουλα συνεννόησης με τους χρήστες του λιμανιού και η υπηρεσία εξυπηρετούσε κανονικά τις transit μεταφορές εμπορευμάτων έως τις 8 το βράδυ καθημερινά. Τώρα, με το νέο καθεστώς, η έκδοση αδειών για τις φορτοεκφορτώσεις εκτελείται έως τις 3 το μεσημέρι (από τις 7.30 το πρωί) κι από εκεί και μετά… όποιος πρόλαβε τον Κύριο οίδε.

«Προφανώς δυσκολεύει τη λειτουργία του λιμανιού, το οποίο είναι σε λειτουργία όλο το 24ωρο, όπως συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια διεθνώς και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της πρωινής βάρδιας», επισημαίνεται από πηγή στον ΟΛΘ, η οποία απέφυγε να αποτιμήσει το μέγεθος της ζημιάς σημειώνοντας, απλώς, ότι η κίνηση που πρέπει να εξυπηρετηθεί από το Β’ Τελωνείο, κυμαίνεται μεταξύ 100 και 500 φορτηγών την ημέρα.

Από την πλευρά των χρηστών του λιμανιού, όπως ήδη έχει αποκαλύψει η Voria.gr, εκφράζονται φόβοι ότι η ζημιά είναι μεγάλη για όσους θα είναι αναγκασμένοι να εξυπηρετηθούν την επόμενη ημέρα, γιατί δεν θα έχουν προλάβει την πρωινή βάρδια του Τελωνείου. «Πρακτικά αυτό σημαίνει περίπου 0,50 ευρώ ανά τόνο ημερήσια αποθήκευτρα για το εμπόρευμα, αύξηση λειτουργικών δαπανών για τους ναυτιλιακούς πράκτορες, που θα χρειάζονται περισσότερες ημέρες για να διευθετήσουν μια εργασία, αλλά και του μεταφορικού κόστους κατά περίπου 200 ευρώ ημερησίως, ως έξοδο επιπλέον παραμονής για το φορτηγό που θα κάνει τη διακίνηση», εξηγεί θιγόμενος χρήστης του λιμανιού, ο οποίος τονίζει και τον υπαρκτό κίνδυνο, με τέτοιες συνθήκες που επιβαρύνουν την ανταγωνιστικότητά του λιμανιού, ναυτιλιακές γραμμές να εγκαταλείψουν τη Θεσσαλονίκη.

ZENITH