Skip to main content

«Ουρές» επιχειρήσεων για μια θέση στο Mediterranean Cosmos

Την ώρα που ακόμη και στους πλέον εμπορικούς δρόμους στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης τα «λουκέτα» στις επιχειρήσεις διαδέχονται το ένα το άλλο και τα καταστήματα που αδειάζουν μένουν επί μακρόν ξ
Την ώρα που ακόμη και στους πλέον εμπορικούς δρόμους στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης τα «λουκέτα» στις επιχειρήσεις διαδέχονται το ένα το άλλο και τα καταστήματα που αδειάζουν μένουν επί μακρόν ξενοίκιαστα, οι ενδιαφερόμενοι για μια θέση στον… ήλιο του Mediterranean Cosmos σχηματίζουν ουρά.

Η εύκολη πρόσβαση, η υψηλή επισκεψιμότητα, η άνεση στη στάθμευση, αλλά και η συντονισμένη προβολή στις επιχειρήσεις που βρίσκονται μέσα στο χώρο από τη μια, σε συνάρτηση με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης έχουν δημιουργήσει έναν ελκυστικό συνδυασμό για τους επαγγελματίες του εμπορικού κλάδου, όσον αφορά στο εν λόγω εμπορικό κέντρο, στα ανατολικά της πόλης.

«Μόνο μέσα στον Απρίλιο έχουμε έγγραφες προσφορές από 4 επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν κατάστημα μέσα στο Mediterranean Cosmos», είπε λίγο πριν ο κ. Vitor Nogueira, γενικός διευθυντής της Sonae Sierra, για τη διαχείριση εμπορικών κέντρων στη Γερμανία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία. Το ανώτερο στέλεχος της πορτογαλικής εταιρείας που διαχειρίζεται και το Mediterranean Cosmos αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το ενδιαφέρον από την αρχή της χρονιάς, αρκούμενος να σημειώσει ότι «παρά το αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο κέντρο, αυτή τη στιγμή υπάρχει διαθέσιμος μόνο ένας χώρος».

Συνολικά στο Mediterranean Cosmos υπάρχει πρόβλεψη για 210 καταστήματα και αν εξαιρέσει κανείς τα δύο που βρίσκονται υπό κατασκευή, τα δύο που αναμένεται να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται σύντομα και τα τρία που τελούν σε διαδικασία υπογραφής σύμβασης, τα υπόλοιπα είναι σε πλήρη λειτουργία.

«Ενώ διεθνώς το μέσο ποσοστό ανακύκλωσης των καταστημάτων στα εμπορικά κέντρα είναι περίπου 5%, στο Mediterranean Cosmos το ποσοστό αυτό είναι πολύ κάτω από το 1%», εξήγησε ο κ. Nogueira, προσθέτοντας ότι το Cosmos «είναι από άποψη απόδοσης ένα από τα καλύτερα εμπορικά κέντρα, αν όχι το καλύτερο, στην Ελλάδα». Όσον αφορά στην καταναλωτική δαπάνη των Ελλήνων καταναλωτών και πόσο αυτή έχει επηρεαστεί από την κρίση, το στέλεχος της Sonae Sierra είπε ότι «υπάρχει επίπτωση, αλλά είναι αρκετά μικρότερη στο Cosmos από το περίπου 30% που γράφεται στις εφημερίδες ότι έχει καταγραφεί στην ελληνική αγορά».

Με αφορμή, εξάλλου, την εμπειρία της πορτογαλικής εταιρείας από τη Ρουμανία -όπου διαθέτει παρουσία και σχεδιάζει τρία νέα project σε Βουκουρέστι, Πλοέστι και Κραϊόβα, χωρίς όμως να δίδει περισσότερες λεπτομέρειες- και τις πιθανές αλλαγές στη συμπεριφορά των ρουμάνων καταναλωτών μετά την προσφυγή της χώρας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο κ. Nogueira αρκέστηκε να πει ότι «τους τελευταίους μήνες η τοπική οικονομία έχει αρχίσει να σταθεροποιείται» και πως «στο πρώτο τρίμηνο του 2010 ξοδεύουν περισσότερα από ό,τι το 2009».

Αναφορικά με τα σχέδια επέκτασης της εταιρείας, αναφέρθηκε πως στην Ελλάδα συνεχίζουν να δουλεύουν τα project στο Γαλάτσι (από κοινού με τη Χαραγκιώνης) και στα Ιωάννινα, αλλά δεν δόθηκαν άλλες πληροφορίες διότι «αν προηγουμένως δεν υπογράψουμε κάτι, δεν μπορούμε να πούμε οτιδήποτε». Στο εξωτερικό εκτός από τα τρία επενδυτικά προγράμματα στη Ρουμανία, η Sonae Sierra ξεκίνησε να κατασκευάζει ένα εμπορικό κέντρο στη La Spezia στη γειτονική Ιταλία, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2012, ενώ πριν λίγες ημέρες άρχισαν οι εργασίες και σε ένα project στη Βραζιλία. Αυτή τη στιγμή ο πορτογαλικός όμιλος διαθέτει, παγκοσμίως, 52 εμπορικά κέντρα (έστω και με κάποια μικρή συμμετοχή), ενώ σε άλλα οκτώ (8) έχει τη διαχείριση.

Η παρουσία του κ. Nogueira στη Θεσσαλονίκη υπαγορεύτηκε από την εκδήλωση για τη βράβευση της εταιρείας body shop με το βραβείο υγιεινής και ασφάλειας Personae Awards 2009. Ανάλογο βραβείο δόθηκε χθες στην H&M στο εμπορικό κέντρο Pantheon Plaza. Η πολιτική αυτή ακολουθείται σε όλες τις χώρες που έχει παρουσία η Sonae Sierra και για το 2009 είχαν υποβληθεί συνολικά στο δίκτυο των εμπορικών κέντρων που κατέχει ή διαχειρίζεται, 142 υποψηφιότητες. Τα αποτελέσματά της, μάλιστα, είναι εντυπωσιακά, καθώς, βάσει των στοιχείων που δόθηκαν, από το 2005 έως και το 2009, ο αριθμός των ατυχημάτων στο χώρο εργασίας έχει μειωθεί 91%, ενώ ο αριθμός των ημερών απουσίας και πάλι λόγω ατυχήματος συρρικνώθηκε κατά 95%. Στα σχέδια των Πορτογάλων είναι από το επόμενο έτος να θεσπίσουν και βραβείο για την αναγνώριση των προσπαθειών που θα καταβάλλουν οι καταστηματάρχες σε ό,τι αφορά στο περιβάλλον. Το βραβείο αυτό θα δίδεται κάθε δύο χρόνια.

ZENITH