Skip to main content

Παίρνουν μπρος οι μετροπόντικες

Βάζουν μπροστά «τις μηχανές» τους και πάλι τον επόμενο μήνα οι μετροπόντικες στη Θεσσαλονίκη μετά από περίπου 6 μήνες που ήταν ακινητοποιημένοι στο εργοτάξιο του μετρό στα Πανεπιστήμια.
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr

Παίρνουν και πάλι μπροστά τον επόμενο μήνα οι μετροπόντικες στη Θεσσαλονίκη μετά από περίπου 6 μήνες που ήταν ακινητοποιημένοι στο εργοτάξιο του μετρό στα Πανεπιστήμια, όπως διαβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε  ότι το υπουργείο έχειεξασφαλίσει την πλήρη χρηματοδότηση του έργου και ότι όσα προβλήματαυπήρχαν το τελευταίο διάστημα, όπως αυτό με το σταθμό Παπάφειου και τιςκαθυστερήσεις στην πληρωμή των 400 περίπου εργαζομένων, θα λυθούν σεσύντομο χρονικό διάστημα.

«Σε συνεργασία με άλλα υπουργεία όπωςτο υπουργείο Περιβάλλοντος και Οικονομικών έχουμε διασφαλίσει συνολικάτη χρηματοδότηση τόσο της κατασκευής της βασικής γραμμής όσο και τηςεπέκτασης προς την Καλαμαριά», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης μετά τη σύσκεψη με τη νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη. Η νέα διοίκηση της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη έπιασε σήμερα δουλειά της υπό τον κ. Γιώργο Κωνσταντινίδη που ανέλαβε τη θέση του διευθυντή της διεύθυνσης «Μετρό Θεσσαλονίκης».

Παράλληλα, ο υφυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος για την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου εντός χρονοδιαγράμματος μέχρι τις αρχές του 2014 χωρίς να υπάρχουν καθυστερήσεις και νέα προβλήματα. Καταλυτικό ρόλο σε αυτό παίζει και η μεταφορά της διεύθυνσης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από πολλούς μήνες υποσχέσεων και καθυστερήσεων.

«Επιτέλους, οι εργασίες των ΤΒΜ ξεκινούν και πάλι και επιταχύνονται. Σταματούν να υπάρχουν καθυστερήσεις και κενά. Ελπίζω πως αυτό θα γίνει πολύ σύντομα. Στις αρχές του επόμενου μήνα, αφού λυθούν και τα τελευταία προβλήματα που υπάρχουν στους σταθμούς αλλά και με τους κατασκευαστές», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε «θα είναι το πρώτο ισχυρό μήνυμα ότι πάμε μπροστά με γρήγορους ρυθμούς».

«Στόχος μας είναι να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Και όπως έχω πει να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή στις αρχές του 2014. Αυτή είναι η επιλογή μας. Θέλουμε τη συνεργασία όλων των φορέων της πόλης, όλων των πολιτών, των εργαζόμενων και των επαγγελματιών γιατί το μετρό το αγαπούμε όλοι. Έπρεπε από χρόνια να το έχει η Θεσσαλονίκη. Έγιναν λάθη και αδικήθηκε η πόλη. Απόφαση μας είναι να μην ξαναγίνει κανένα λάθος», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.

Παράλληλα γνωστοποίησε ότι θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των επεκτάσεων της βασικής γραμμής του έργου με αρχή αυτή προς την Καλαμαριά, μέχρι τα τέλη του χρόνου.

«Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμούμε ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε και την δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά. Ακόμη μπορώ να πω με αρκετή ασφάλεια ότι θα ξεκινήσουν και οι μελέτες για την επέκταση των γραμμών του μετρό δυτικά και πρώτα-πρώτα αυτή παράλληλα της οδού Λαγκαδά, προς την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης.

Όπως, πρόσθεσε ο ίδιος το υπουργείο εξετάζει και την επέκταση της γραμμής προς τα δυτικά της πόλης όπου σε συνδυασμό με τον προαστιακό θα φτάνει μέχρι τη βιομηχανική περιοχή και τα ΤΕΙ της Σίνδου.

«Επιλογή μας είναι να προλάβουμε στο πλαίσιο της 4ης προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ να δημοπρατηθεί  η γραμμή προς τα δυτικά της Θεσσαλονίκης, όπως και μια νέα γραμμή που δώσαμε εντολή να κατασκευαστεί, η οποία θα συνεχίζει από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα περνά από την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, τον Εύοσμο, το Ελευθέριο-Κορδελιό και θα καταλήγει σε συνδυασμό με τον προαστιακό στη βιομηχανική περιοχή και τα ΤΕΙ της Σίνδου», δήλωσε ο υφυπουργός.


Νέα διοίκηση στη Θεσσαλονίκη

Καταλυτικό ρόλο στην ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και την γρήγορη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων έχουν προκύψει παίζει και η τοποθέτηση της νέας διοίκησης της «Αττικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη, με επικεφαλής τον νέο πρόεδρο της «Αττικό Μετρό ΑΕ», κ. Χρήστο Τσίτουρα

«Η διεύθυνση Θεσσαλονίκης σε πρώτο στάδιο, την πρώτη περίοδο, σε στενή συνεργασία με τις διευθύνσεις της «Αττικό Μετρό» στην Αθήνα , την ηγεσία της και την αμέριστη δική μας υποστήριξη θα προσπαθήσει να ξεπεράσει όλες τις εκκρεμότητες που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια και που οδήγησαν σ΄ αυτές τις μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή της πρώτης γραμμής της Θεσσαλονίκης, των 9,6 χλμ στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης», εξήγησε ο κ. Μαγκριώτης.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, η νέα διοίκηση θα αναλάβει και την εκπόνηση των μελετών για την κατασκευή του έργου, κερδίζοντας πάρα πολύ χρόνο για την ολοκλήρωση του μετρό.

Από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», κ. Χρήστος Τσίτουρας, διαβεβαίωσε ότι η εταιρία έχει ως προτεραιότητα της την ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης.

«Έχουν υπάρξει αρκετές εμπλοκές και καθυστερήσεις με λάθη τα οποία δεν είναι η ώρα να κρίνουμε. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε ένα δείγμα γραφής της νέας τακτικής που θα ακολουθηθεί από όλα τα επίπεδα της εταιρίας μας. Τα προβλήματα λύνονται από την πρώτη εβδομάδα που αναλάβαμε και νομίζω θα τα πάμε πολύ καλά», ανέφερε ο κ. Τσίτουρας.

ZENITH