Skip to main content

Παρέμβαση Συνηγόρου του Πολίτη για τις τιμές φυσικού αερίου σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία

Παραπλάνηση των καταναλωτών στον τρόπο υπολογισμού της τιμής του φυσικού αερίου διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη μετά από καταγγελίες πολιτών της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας.
Έλλειμμα πληροφόρησης - από πλευράς των εταιρειών - των καταναλωτών σχετικά με τη μεθοδολογία τιμολόγησης του φυσικού αερίου και ιδιαίτερα την αναλογία του κόστους του σε σχέση με τις άλλες ανταγωνιστικές μορφές ενέργειας, καθώς και  ελλειμματική λειτουργία των εμπλεκομένων αρχών,  διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, εξετάζοντας καταγγελίες πολιτών από τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία.

Αναλυτικότερα, η ανεξάρτητη αρχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «οι εταιρείες παροχής αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας δεν ενημερώνουν σωστά, με αποτέλεσμα να παραπλανώνται οι καταναλωτές στο θέμα του τρόπου υπολογισμού της τιμής του φυσικού αερίου και της σχέσης του με την τιμή ανταγωνιστικών προϊόντων, όπως το πετρέλαιο θέρμανσης».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι «μέρος της ευθύνης για την αδιαφάνεια και το έλλειμμα πληροφόρησης βαρύνει επίσης τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)».

Κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και του Βόλου προσέφυγαν, κατά τη διάρκεια του 2009, στον Συνήγορο του Πολίτη διαμαρτυρόμενοι ότι υπήρξαν θύματα παραπληροφόρησης, καθώς η τιμολόγηση του φυσικού αερίου για οικιακή χρήση από τις ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2008 - Φεβρουαρίου 2009, ήταν ακριβότερη από την αντίστοιχη του πετρελαίου, παρά το γεγονός ότι το φυσικό αέριο διαφημιζόταν από όλα τα μέσα ενημέρωσης ως φθηνότερο κατά 20%.

Ο Συνήγορος του Πολίτη έθεσε υπόψη όλων των συναρμόδιων φορέων (Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, ΔΕΠΑ, ΡΑΕ, υπουργείο Ανάπτυξης) τις παρατηρήσεις του και τους ζήτησε να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να διασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, αλλά, όπως αναφέρει, «μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση στις προτάσεις της Αρχής».

ZENITH