Skip to main content

Πέντε παρεμβάσεις για το τέλος της γραφειοκρατίας

Τι προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο. Ηλεκτρονικές υπογραφές, προφίλ πολιτών, μια φορά κατάθεση εγγράφων, υποχρεωτική ενδοϋπηρεσιακή αναζήτηση και υποχρεώσεις ακό

του Τάσου Τασιούλα

Τέλος στην απίστευτη ταλαιπωρία της γραφειοκρατίας την οποία υφιστάμεθα όλοι υπόσχεται να δώσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αλλαγές στο Δημόσιο. Πέντε παρεμβάσεις για τα δικαιολογητικά, που… αδικαιολόγητα ζητούν οι δημόσιες υπηρεσίες να μαζεύουν οι πολίτες, προκειμένου να αποδείξουν κάθε φορά τα ίδια πράγματα, αναμένεται να δώσουν οριστική λύση στην ατελείωτη χαρτούρα των συναλλαγών με το Δημόσιο.

Η πρώτη παρέμβαση είναι η «απελευθέρωση» της ηλεκτρονικής υπογραφής και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Με το νομοσχέδιο γίνεται επίσημη και κυρίως υποχρεωτική για το Δημόσιο η αποδοχή και πρωτοκόλληση των εγγράφων που έχουν ηλεκτρονική υπογραφή ή διακινούνται μέσω e-mail.

Η δεύτερη παρέμβαση είναι η ενοποίηση των αναγνωριστικών κάθε πολίτη (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ταυτότητα κτλ.) και μάλιστα χωρίς διαρροή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει το αρμόδιο υπουργείο. Για κάθε πολίτη δημιουργείται ένα προφίλ, που περιέχει όλους αυτούς τους αριθμούς και θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλες τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, ώστε να μη χρειάζεται κάθε φορά να αποδεικνύει ποιος είναι σε διαφορετικές υπηρεσίες.

Η τρίτη παρέμβαση αφορά στα διάφορα παραστατικά που πρέπει να επικυρώνει για να επαναβεβαιώνει κάθε πολίτης όποτε συναλλάσσεται με διαφορετική υπηρεσία του Δημοσίου. Για παράδειγμα πτυχία και άλλα αποδεικτικά θα κατατίθενται μόνο μια φορά. Θα καταχωρούνται σε ενιαίο σύστημα και δε θα χρειάζονται περαιτέρω επαναβεβαιώσεις, επανεκδόσεις, επικυρώσεις, που σημαίνουν αδικαιολόγητη χαρτούρα, έξοδα και ταλαιπωρία.

Η τέταρτη παρέμβαση είναι η υποχρέωση για ενδοϋπηρεσιακή αναζήτηση των πιστοποιητικών κάθε πολίτη από όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου, ώστε όταν έχει κατατεθεί ένα έγγραφο που χρειάζεται ένας πολίτης εκ νέου, να μπορεί κάθε υπηρεσία να τον εξυπηρετεί.

Η πέμπτη παρέμβαση έχει να κάνει με την υποχρέωση και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου να απαντούν στις ερωτήσεις και τα αιτήματα των πολιτών, κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε (τουλάχιστον ως υποχρέωση…).

Όπως δήλωσε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, στη Voria.gr, «η μνημονιακή περίοδος και η περίοδος του δικομματισμού οδήγησε σε αυτό το διογκωμένο και πελατειακό κράτος, που το μόνο που κάνει είναι να ταλαιπωρεί τους πολίτες. Το ζητούμενο του πρώτου αυτού νομοσχεδίου είναι να αλλάξει αυτό το πελατειακό και γραφειοκρατικό κράτος και να δημιουργήσει ένα Δημόσιο φιλικό και λειτουργικό για τον πολίτη και τον επιχειρηματία».
 

ZENITH