Skip to main content

Πιο κοντά στη δημοπράτηση του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ

Ένα βήμα πιο κοντά στη δημοπράτηση έρχεται το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, η οποία υπολογίζεται πως θα έχει συντελεστεί πριν από την εκπνοή του τρέχοντος έτους. Ποιο το χρονοδιάγραμμα
Ένα βήμα πιο κοντά στη δημοπράτηση έρχεται το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, η οποία υπολογίζεται πως θα έχει συντελεστεί πριν από την εκπνοή του τρέχοντος έτους. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας ενημέρωσης των επενδυτών του χρηματιστηρίου, η ΟΛΘ ΑΕ αναμένει εντός του Απριλίου μια μικρής έκτασης επικαιροποίηση τόσο των τεχνικών μελετών, όσο και των τευχών δημοπράτησης, ενώ μέσα στον Ιούνιο θα παραληφθεί και η χρηματοοικονομική μελέτη για την απόδοση της επένδυσης.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διοίκηση του λιμανιού, το συνολικό ύψος της επένδυσης ενδέχεται να προσεγγίσει τα 200 εκ. ευρώ, σε ένα βάθος 3-4 ετών, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών για την κατασκευή της λιμενικής υποδομής και των επιχωματώσεων, αλλά και του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού, που θα χρησιμοποιηθεί στον προβλήτα.
Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά της επένδυσης, προβλέπεται να επεκταθεί ο 6ος προβλήτας κατά 500 x 300 μ., γεγονός που θα επιτρέψει τον διπλασιασμό των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων (σ.σ. στα 700.000-800.000 TEus, από περίπου 365.000 TEUs) στο ΣΕΜΠΟ.

Για τη χρηματοδότησή του είχε υπογραφεί το 2006 σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία έχει πάρει παράταση ενός έτους, η οποία εκπνέει τον Αύγουστο του 2010. Βάσει εκείνης της σύμβασης η ΟΛΘ ΑΕ θα ελάμβανε δάνειο 50 εκ. ευρώ, όμως καθόσον τώρα οι απαιτήσεις της επένδυσης έχουν αυξηθεί, φημολογείται ότι ήδη υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές, για να διπλασιαστεί αυτό το ποσό. Εξελίξεις επί του θέματος αναμένονται στους επόμενους 3-4 μήνες, διότι στο τέλος Αυγούστου λήγει και η παράταση.

Από τα στοιχεία της ανάλυσης, εξάλλου, προκύπτει ότι κατά τη χρήση του 2009, οι διαδικασίες παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ από τη μία και οι πολύμηνες κινητοποιήσεις των εργαζομένων από την άλλη επέδρασαν αρνητικά στα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, ο τζίρος μειώθηκε στα 46 εκ. ευρώ (-6,88%, σε σχέση με το 2008) και τα κέρδη EBITDA στα στα 7,7 εκ. από 8,5 εκ. το 2008 και σχεδόν 20 εκ. το 2007. Τα μετά φόρων κέρδη περιόδου δε,  συρρικνώθηκαν στα 4,7 εκ. ευρώ, από 5,3 εκ. ευρώ ένα χρόνο πριν, παρότι πέρυσι συμπεριλήφθηκε σε αυτά και το έκτακτο έσοδο των 5 εκ. ευρώ από την κατάπτωση της εγγυητικής που είχε καταθέσει η Hutchison κατά τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ.

Πάντως, στις πωλήσεις του ΣΕΜΠΟ, στο 12μηνο 2009, παρατηρήθηκε αύξηση 4,35% λόγω της σημαντικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2009, παράλληλα με τη διαφοροποίηση των διακινηθέντων κοντέινερ στο ίδιο διάστημα (που οδήγησαν στην εξυπηρέτηση περισσοτέρων εισαγομένων εμπορευματοκιβωτίων έναντι εξαγόμενων και κενών, σε σχέση με το 2008). Σύμφωνα με την απερχόμενη διοίκηση, «συνεχίζεται η σημαντική προσπάθεια από πλευράς ΟΛΘ ΑΕ προς μεγάλους διακινητές, πελάτες και ναυτιλιακές εταιρίες, αφενός μεν να επανέλθουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης φορτία, που λόγω των απεργιών του 2008 διακινούνται πλέον μέσω άλλων λιμένων, αφετέρου δε να διέλθουν μέσω Θεσσαλονίκης νέα φορτία.

ZENITH