Skip to main content

Πόλεμος τιμών πάνω από την αναιμική αγορά ηλεκτρικών

Σε «πόλεμο» τιμών, μεγάλες προσφορές κι άλλα εμπορικά «τρυκ» έχουν επιδοθεί οι αλυσίδες ηλεκτρικών, για να «ξορκίσουν» τις αναδουλειές, ελέω της κρίσης και να πείσουν τους καταναλωτές να διαβούν το κα
Σε «πόλεμο» τιμών, μεγάλες προσφορές κι άλλα εμπορικά «τρυκ» έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες οι εγχώριες αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών ειδών, για να «ξορκίσουν» τις αναδουλειές από την κρίση και να πείσουν τους «σφιγμένους» καταναλωτές να διαβούν το κατώφλι των καταστημάτων τους.

Αν κρίνει κανείς, ωστόσο, από τα μηνύματα της αγοράς, ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, αυτή η «άγρια κόντρα», στο επίπεδο του ανταγωνισμού, έχει πολύ μικρότερα αποτελέσματα από ό,τι αναμένουν οι επιμέρους «παίκτες» που την ασκούν. «Είναι μια πολύ δύσκολη εποχή. Δεν υπάρχει καμία δυναμική στην αγορά γενικά και πολλώ δε μάλλον για τα προϊόντα του κλάδου μας», εξηγεί στη Voria.gr επικεφαλής μιας από τις μεγάλες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών. Αυτό που εισπράττουν οι εμπλεκόμενοι με το χώρο, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2009, αλλά κυρίως τους πρώτους μήνες του 2010 είναι πρωτόγνωρο και όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά «αν δεν χαλάσει η οικιακή συσκευή, κανείς δεν έρχεται να την αλλάξει». Την κατάσταση επιβαρύνει περισσότερο το «πάγωμα» στην οικοδομή, κάτι που σημαίνει λιγότερα νοικοκυριά προς «στήσιμο».

Συνεπεία όλου αυτού του αρνητικού κλίματος, αλλά και της οικονομικής στενότητας που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά εξαιτίας της κρίσης, η αγορά, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις παραγόντων της, στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους έχει καταγράψει μια (επιπλέον σε σχέση με το κακό 2009) κάμψη της τάξεως του 10-15%. Και το κακό είναι ότι τα μηνύματα από το πρώτο μισό του Απρίλη είναι τελείως αποθαρρυντικά, σε σημείο ώστε κάποιοι να μιλούν για πτώση των πωλήσεων σε ποσοστό έως και 25%, στο διάστημα αυτό και για μια τάση που θα διατηρηθεί έως το τέλος του έτους.

Οι προσφορές, έστω κι έτσι, συνεχίζονται. Άλλος προσφέρει τέσσερα προϊόντα στην τιμή των τριών, άλλο χαρίζει το ΦΠΑ, άλλος θεσμοθετεί, συχνά – πυκνά, τη stock day, ενώ δεν λείπουν ακόμη κι οι πρακτικές με τα προϊόντα «κράχτες» που πωλούνται (με τρυκ για να αποφευχθούν τυχόν μπερδέματα με τη νομοθεσία) κάτω και από την τιμή κόστους. «Πάντα υπήρχαν προσφορές στον κλάδο και μάλιστα έντονες. Το θέμα, όμως, είναι, πλέον, ότι δεν επιφέρουν το ανάλογο αποτέλεσμα. Σε σχέση με αυτά που προσφέρονται, η ανταπόκριση είναι μικρή», υποστηρίζει ένας παράγοντας του κλάδου που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του.

Υπάρχει, ωστόσο, και μια παράμετρος που ίσως να αλλάξει επί τα βελτίω τα δεδομένα στην αγορά του κλάδου. Η διοργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλλου ποδοσφαίρου στη Νότιο Αφρική, από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου και για περίπου έναν μήνα, δημιουργεί προσδοκίες ότι θα αρχίσει να κινείται η αγορά, τουλάχιστον στο κομμάτι των τηλεοράσεων. Πρόκειται για βάσιμη ελπίδα, καθώς η πρακτική του παρελθόντος έχει δείξει ότι σε τέτοια γεγονότα πράγματι παρατηρείται έξαρση στις αγορές τηλεοράσεων.

Προσδοκίες καλλιεργούνται, επίσης, και για τα προϊόντα της νέας τεχνολογίας, τα οποία σε συγκυρίες κρίσης κερδίζουν έδαφος, διότι, όπως επισημαίνεται, ο κόσμος, για λόγους κόστους, περιορίζει τις εξόδους του και αξιοποιεί για τη διασκέδασή του το λεγόμενο home entertainment στις διάφορες εκφάνσεις του.

ZENITH