Skip to main content

Πώς αγοράζει ο Ελληνας στο σούπερ μάρκετ

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε το 2014 στα 46,8 ευρώ, από 66 ευρώ το 2010.

Η κρίση φέρνει φτώχια. Και πού αποτυπώνεται αυτό καλύτερα απ' οπουδήποτε αλλού; Στο καλάθι του σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε το 2014 στα 46,8 ευρώ, από 66 ευρώ το 2010.

Μάλιστα, κοινή είναι η εκτίμηση όλων όσων έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον χώρο, ότι τους τελευταίους μήνες σημειώθηκε και νέα, περαιτέρω υποχώρηση από τα επίπεδα των 44 ευρώ, λόγω κυρίως της μεγάλης αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα στην  χώρα.

Ιστορικά έχει μετρηθεί ότι αυτό το κλίμα «χτυπάει» πρώτα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς οι καταναλωτές κάνουν επιπλέον οικονομίες, για να διασφαλίσουν και άλλο το μέλλον τους.

Αλλο ενδεικτικό στοιχείο του πόσο επηρεάζει η οικονομική κρίση τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων είναι κι αυτό που αφορά στα κριτήρια που λαμβάνει υπόψη του για να περάσει τη πόρτα ενός σούπερ μάρκετ. Οπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτικής συμπεριφοράς του Ινστούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, το περίπου 63% επιλέγει το κατάσταμα όπου θα κάνει τα ψώνια του με κριτήριο τις προσφορές που κάνει. Και προφανώς αλλάζει κατάστημα από μέρα σε μέρα, αναζητώντας ευκαιρίες.

Επίσης, λαμβάνει σοβαρά υπόψη του και τη δυνατότητα που έχει - όπου την έχει - να εξαργυρώσει τα κάθε είδους κουπόνια που έρχονται στην κατοχή του. Πριν από την κρίση, τα πετούσε. Σήμερα τα αξιοποιεί σε ποσοστό πάνω από 90%.

ZENITH