Skip to main content

Πώς η ΔΕΘ – Helexpo μπαίνει στον δρόμο της διεθνοποίησης

Η εκθεσιακή εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί παρά να αφορά τα Βαλκάνια, όπου κύριος ανταγωνιστής τα επόμενα χρόνια πιθανότατα θα αναδειχθεί το Βελιγράδι. Γράφει ο Γιώργος Μητράκης.

Άρθρο του Γ. Μητράκη

Επισκέπτες από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Σερβία, τα Σκόπια και την Αλβανία, οι οποίοι φτάνουν στη Θεσσαλονίκη κυρίως οδικώς, θα υποδεχθεί το επόμενο τετραήμερο η διεθνής έκθεση για την κτηνοτροφία και την πτηνοτροφία Zootechnia, που οργανώνει η ΔΕΘ – Helexpo. Η έκθεση εγκαινιάζεται σήμερα το απόγευμα από τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλη Αποστόλου, ο οποίος είναι ο πρώτος αξιωματούχος της νέας κυβέρνησης που επισκέπτεται την πόλη, και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή.

Το μεγάλο ενδιαφέρον οφείλεται αφενός στο γεγονός ότι οι βαλκανικές χώρες έχουν ανεπτυγμένο τον κτηνοτροφικό τομέα και αφετέρου στην απόφαση της διοίκησης της ΔΕΘ – Helexpo να επενδύσει διαφημιστικά για την προβολή της Zootechnia στις χώρες αυτές. Κατά κάποιο τρόπο πρόκειται για ένα βήμα προς τη διεθνοποίηση της Έκθεσης, που τόσο πολύ προβλήθηκε ως προοπτική στη δεκαετία του 1990, χωρίς, όμως, να υλοποιηθεί, κυρίως λόγω ελλείψεως της απαραίτητης πολιτικής βούλησης. Μια προσπάθεια να καθιερωθεί η Θεσσαλονίκη ως εκθεσιακό επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εξαιρουμένης της Κωνσταντινούπολης, λόγω μεγέθους και στρατηγικής θέσης ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία, τη Δύση και την Ανατολή.

Η διεθνοποίηση της ΔΕΘ – Helexpo είναι μονόδρομος εάν η εταιρία θέλει να διευρύνει την εμβέλεια της και να αποτελέσει έναν από τους αναπτυξιακούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης. Διότι η εσωτερική αγορά στα χρόνια της κρίσης συρρικνώνεται, ενώ ο ανταγωνισμός οξύνεται –κυρίως λόγω του μεγάλου εκθεσιακού κέντρου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η εκθεσιακή εξωστρέφεια της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί παρά να αφορά τα Βαλκάνια, όπου κύριος ανταγωνιστής τα επόμενα χρόνια πιθανότατα θα αναδειχθεί το Βελιγράδι. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, όμως, απολύτως αναγκαίες είναι οι διεθνείς συνεργασίες, πεδίο στο οποίο ήδη κινείται η σημερινή διοίκηση, που έχει προχωρήσει στις ακόλουθες κινήσεις:

1. Συνεργασία με τον μεγαλύτερο εκθεσιακό οργανισμό του κόσμου, τη βρετανικών συμφερόντων πολυεθνική Reed Exhibitions που έχει παρουσία σε περισσότερες από 40 χώρες. Ήδη η ΔΕΘ – Helexpo έχει ανακοινώσει τη διοργάνωση τον Φεβρουάριο του 2016 της Aqua-Therm, από κοινού με την αυστριακή θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου, την Reed Exhibitions Messe Wien. Πρόκειται για μια έκθεση που πραγματοποιείται ήδη σε 12 χώρες, αφορά τους κλάδους της οικιακής και βιομηχανικής θέρμανσης, του κλιματισμού-εξαερισμού, της ύδρευσης-αποχέτευσης και του εξοπλισμού για εγκαταστάσεις σπα, σάουνες και πισίνες, ενώ απευθύνεται αποκλειστικά σε επαγγελματίες, εμπορικούς επισκέπτες και περιλαμβάνει Β2Β συναντήσεις. Η οργάνωση της Aqua-Therm στη Θεσσαλονίκη από τη ΔΕΘ – Helexpo γίνεται αποκλειστικά όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τα Σκόπια, την Αλβανία και την Κύπρο.

2. Παράλληλα οι δύο πλευρές –ΔΕΘ και Reed- συζητούν για συνεργασία και σε άλλες κλαδικές εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη και ειδικότερα για την τουριστική έκθεση Philoxenia, την Agrotica –αν και παραδοσιακά η αγροτική έκθεση στη Θεσσαλονίκη είναι sold out-, την Zootechnia, καθώς σε μια καινούρια για τη ΔΕΘ – Helexpo κλαδική έκθεση για τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό.

3. Συνεργασία με τη Zagrep Fair της Κροατίας για την Infacoma (κατασκευές και δομικά υλικά) και την Energy (ενεργειακά συστήματα, ψύξη – θέρμανση).

4. Συνεργασία με τη RomExpo της Ρουμανίας για τη Philoxenia (τουρισμός) και τη Γενική Έκθεση του Σεπτεμβρίου.

5. Συνεργασία με τη Skopie Fair της πΓΔΜ για τη Philoxenia (τουρισμός) και Γενική Έκθεση του Σεπτεμβρίου.

Οι συμφωνίες αυτές προβλέπουν την προώθηση πελατών των συγκεκριμένων εκθεσιακών οργανισμών στις διοργανώσεις της ΔΕΘ – Helexpo, η οποία θα «φροντίσει» για την προσέλκυση εμπορικών επισκεπτών.

ZENITH