Skip to main content

Πώς κρίνουν οι Θεσσαλονικείς τον ΟΑΣΘ

Έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών για τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ΟΑΣΘ. Πάνω από επτά στους δέκα πολίτες χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις του τα λεωφορεία του Οργανισμού.

της Κάτιας Γερακαρίτου

Δυσαρεστημένοι εμφανίζονται οι Θεσσαλονικείς από τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ, την ώρα που πάνω από τους επτά στους δέκα πολίτες χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις του τα λεωφορεία του Οργανισμού.

Η άποψη των επιβατών καταγράφηκε σε έρευνα που διενήργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών για διάστημα 10 ημερών τον Νοέμβριο. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ότι σχεδόν το σύνολο των επιβατών αναδεικνύει ως τα σημαντικότερα προβλήματα αυτά της συχνότητας των δρομολογίων, της υπερφόρτωσης των λεωφορείων, της αύξησης του εισιτηρίου και της διακοπής των νυχτερινών δρομολογίων. Σύμφωνα με την έρευνα, 9 στους 10 επιβάτες θέλουν να επιλυθούν, άμεσα, τα παραπάνω προβλήματα.

«Τη στιγμή που μία εταιρεία επιδοτείται από την Πολιτεία θα πρέπει να δίνει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες» τόνισε κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έρευνας η γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη, σύμφωνα με την οποία υπήρξαν καταγγελίες από τους πολίτες μεταξύ άλλων για λιποθυμίες μέσα στα αστικά και για απότομα φρεναρίσματα από οδηγούς, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών.  

Αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα, το 72% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το λεωφορείο, για τις καθημερινές του μετακινήσεις (7 φορές την εβδομάδα: 39%, 6 φορές την εβδομάδα: 14% και 5 φορές την εβδομάδα: 19%).

To 45% αγοράζει κάρτα απεριορίστων διαδρομών και το 33% έχει, πάντα, εισιτήρια μαζί του. Μόνο το 4% αγοράζει το εισιτήριό του μέσα στο λεωφορείο.  «Αυτό δείχνει ότι οι επιβάτες αρνούνται να πληρώσουν ακριβότερα τα εισιτήρια και να μην πάρουν ρέστα» σημειώνεται από το ΚΕΠΚΑ.

Με βάση τη γενική βαθμολογία των επιβατών, στην αξιολόγηση γραμμών, χειρότερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 23 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ – ΣΥΚΙΕΣ, 32 Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ, 56 Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ-ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ και 52 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ - Α.Τ.Ε.Ι. Οι καλύτερες γραμμές αναδείχτηκαν οι: 83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 39 ΚΗΦΙΣΙΑ – ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, 10 ΧΑΡΙΛΑΟΥ - Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ και 25 ΝΕΑΠΟΛΗ - ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. «Καμία γραμμή δεν κατάφερε να αξιολογηθεί ως καλή» υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ Νίκος Τσεμπερλίδης, τονίζοντας παράλληλα πως «θα πρέπει η Πολιτεία να επιβάλει κάποιους όρους λειτουργίας αλλά και οι καταναλωτές να καταγγέλλουν τα προβλήματά τους».  

Σύμφωνα με την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περίπου 9.000 καταναλωτές:  

  • τo 64% των επιβατών αξιολογεί τη συχνότητα των δρομολογίων, ως κακή και πολύ κακή.
  • τo 62% των επιβατών αξιολογεί το ωράριο λειτουργίας, ως κακό και πολύ κακό.
  • τo 49% των επιβατών αξιολογεί την ταχύτητα μετακίνησης, ως κακή - πολύ κακή, καταδεικνύοντας την αναγκαιότητα της ύπαρξης και λειτουργίας των λεωφορειολωρίδων.
  • τo 82% των επιβατών αξιολογεί την πληρότητα των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
  • τo 85% των επιβατών αξιολογεί την άνεση της μετακίνησης, ως κακή και πολύ κακή.
  • το 59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των στάσεων, ως κακή και πολύ κακή.
  • τo 59% των επιβατών αξιολογεί την κατάσταση των λεωφορείων, ως κακή και πολύ κακή.
  • τo 66% των επιβατών αξιολογεί τη συμπεριφορά των οδηγών, ως καλή - πολύ καλή και τέλεια.
  • τo αντίστοιχο ποσοστό, για τους ελεγκτές είναι 62%.
  • τo 55% των επιβατών αξιολογούν τις συνθήκες ασφάλειας, ως κακές και πολύ κακές.
  • τo 52% των επιβατών αξιολογεί την ενημέρωση και πληροφόρηση, ως κακή και πολύ κακή.
  • τo 89% των επιβατών αξιολογεί τη σχέση ποιότητας-τιμής, ως κακή και πολύ κακή.

Επίσης, οι επιβάτες κλήθηκαν από την έρευνα να αξιολογήσουν τα διάφορα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν με τον ΟΑΣΘ:

  • τo 76% των επιβατών θεωρεί τη διακοπή των μεταμεσονύχτιων δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 97% των επιβατών θεωρεί τη μείωση της συχνότητας δρομολογίων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 97% των επιβατών θεωρεί την υπερφόρτωση, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 94% των επιβατών θεωρεί την αύξηση του αντίτιμου του εισιτηρίου, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 90% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη κλιματισμού, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 58% των επιβατών θεωρεί την κακή κατάσταση των στάσεων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 66% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη αναγγελίας, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 87% των επιβατών θεωρεί σημαντικό πρόβλημα το γεγονός ότι τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, μέσα στο λεωφορείο δε δίνουν ρέστα.
  • τo 83% των επιβατών θεωρεί την έλλειψη καθαριότητας, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 88% των επιβατών θεωρεί την παλαιότητα των λεωφορείων, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 78% των επιβατών θεωρεί την κακή συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών, ως σημαντικό πρόβλημα.
  • τo 79% των επιβατών θεωρεί την ελλιπή ενημέρωση, ως σημαντικό πρόβλημα.

Η έρευνα, όπως ανέφεραν από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, πρόκειται να αποσταλεί τόσο στον ΟΑΣΘ, όσο και στο υπουργείο Μεταφορών και στους δήμους της Θεσσαλονίκης. 

ZENITH