Skip to main content

Πώς το Κοινοβούλιο «έμεινε» από αρμοδιότητες

Μια απόφαση της Κομισιόν, που πέρασε στα «ψιλά» των ΜΜΕ αλλάζει άρδην το τοπίο στην Ελλάδα και στην Ευρωζώνη.
Κι επισήμως, τα εθνικά κοινοβούλια της Ευρωζώνης και κατ’ επέκταση και το ελληνικό χάνουν ένα μείζον όσο και κρίσιμο κομμάτι της αρμοδιότητάς τους: αυτό της κατάρτισης προϋπολογισμού! Με απόφαση της Κομισιόν, η οποία πέρασε στα «ψιλά»των ελληνικών Μέσων, από το 2011 και μετά, οι προϋπολογισμοί των χωρών - μελών της Ευρωζώνης θα πρέπει πρώτα να τυγχάνουν της προέγκρισης των αρμόδιων κοινοτικών υπηρεσιών στις Βρυξέλλες και μόνο αν οι τελευταίες ανάβουν το πράσινο φως, το τελικό κείμενο θα οδεύει προς συζήτηση και ψήφιση στα εθνικά κοινοβούλια. Αν αυτό δεν συνεπάγεται εκχώρηση αρμοδιοτήτων, τότε τι άλλο μπορεί να συνεπάγεται; Κι εννοείται ότι σε αυτό το εύλογο ερώτημα, πειστική απάντηση δεν μπορεί να δοθεί.

Από την ΕΕ, πάντως, προβάλλεται ένα ισχυρό επιχείρημα. Σε τι συνίσταται; Ότι από τη στιγμή που η Ευρωζώνη, στο σύνολό της, μπαίνει στο μηχανισμό διάσωσης της ΕΚΤ και των Βρυξελλών, τότε αυτά τα δύο κρίσιμα κέντρα αποφάσεων θα πρέπει να έχουν και τον βασικό λόγο στην κατάρτιση του σημαντικότερου οικονομικού νομοσχεδίου που περνάει κάθε χρόνο από τα Κοινοβούλια. Δηλαδή, του προϋπολογισμού. Γι’ αυτό και προέβαλαν την παραπάνω απαίτηση, της προέγκρισης, η οποία και έγινε αποδεκτή. Για τους λόγους που εξηγήθηκαν παραπάνω, πολλά περιθώρια για αντιρρήσεις δεν υπήρχαν. Οπότε...

ZENITH