Skip to main content

Πρεμιέρα εκπτώσεων στην αγορά

Επίσημη πρεμιέρα κάνουν σήμερα οι καλοκαιρινές εκπτώσεις, που θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου και αναμένεται να είναι ιδιαίτερα «γενναιόδωρες», φθάνοντας ακόμη και το 80%.
Επίσημη πρεμιέρα κάνουν σήμερα οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα, που θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου και οι οποίες αναμένεται να είναι ιδιαίτερα «γενναιόδωρες», φθάνοντας ακόμη και το 80%.

Ο εμπορικός κλάδος έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες του στις θερινές εκπτώσεις, καθώς οι προσφορές, οι οποίες ξεκίνησαν εφέτος από τον Ιούνιο, δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κώστα Χαντζαρίδη, φέτος συνολικά 500 καταστήματα προχώρησαν σε προσφορές, όταν την αντίστοιχη περσινή περίοδο ο αριθμός ήταν μόλις 109.

Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες των καταστηματαρχών, ο κόσμος είναι επιφυλακτικός, με αποτέλεσμα ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα να καταγράφει απώλειες κατά μέσο όρο 12-14%, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου.

Οδηγίες της ΕΣΕΕ για τους εμπόρους

Επ΄ ευκαιρία της έναρξης των εκπτώσεων, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου απέστειλε οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους 257 Εμπορικούς Συλλόγους μέλη της σε όλη την χώρα, ώστε να ενημερώσουν έγκαιρα όλες τις εμπορικές επιχειρήσεις των περιοχών τους, να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι:

1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. "50% έκπτωση").

3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Η ΕΣΕΕ καλεί αφενός μεν τους συναδέλφους εμπόρους να προστατεύσουν τον θεσμό των εκπτώσεων και να αναδείξουν για μία ακόμη φορά τον παραδοσιακό σεβασμό του εμπορίου προς τους καταναλωτές, αφετέρου δε το καταναλωτικό κοινό να προτιμήσει και να στηρίξει τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα για τις αγορές του και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο, το οποίο ούτε ποιότητα προσφέρει, ούτε εγγυήσεις, ούτε αποδείξεις.

Επίσης, ζητά από τις ελληνικές οικογένειες από μικρούς και μεγάλους καταναλωτές να μην ξεχνούν την εκστρατεία που ξεκίνησε πριν λίγους μήνες από την ΕΣΕΕ, με την προτροπή: «Αγοράζω όσο και όσα Παράγω».

ZENITH