Skip to main content

Προβληματισμός ΣΕΤΕ για το σ/ν του καμποτάζ

Η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να θεωρείται προβληματικός προορισμός για την κρουαζιέρα, με δεδομένο ότι το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου για την άρση του καμποτάζ, περιέχει μια σειρά απωθητικών όρων και προϋπ
Η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να θεωρείται προβληματικός προορισμός για την κρουαζιέρα, με δεδομένο ότι το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου για την άρση του καμποτάζ, περιέχει μια σειρά απωθητικών όρων και προϋποθέσεων για επενδύσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση ο ΣΕΤΕ με αφορμή το σχέδιο νόμου για το καμποτάζ οι Έλληνες ναυτικοί έχουν αποδείξει επανειλημμένως ότι μεγαλουργούν σε όρους ελεύθερου ανταγωνισμού. Κατά συνέπεια, κάθε προσπάθεια επιβολής όρων και προϋποθέσεων που στην ουσία συνιστούν σοβαρούς ανασταλτικούς παράγοντες σε καμία περίπτωση δε θα καταφέρει να προσελκύσει νέα κρουαζιερόπλοια.

Οι εταιρίες των κρουαζιερόπλοιων πρέπει να είναι ελεύθερες να χαράσσουν και να υλοποιούν την εμπορική τους πολιτική, από τη στιγμή που τηρούν όλες τις διεθνώς αποδεκτές συμβάσεις αξιοπλοΐας ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος. Ακόμα, η υποχρέωση απασχόλησης απροσδιόριστου αριθμού Ελλήνων ναυτικών με μια ασαφή διατύπωση παραπέμπει σχεδόν σε απαίτηση και ανοίγει παράθυρα για κατά περίπτωση συναλλαγές. Ως προς τις πενταετείς συμβάσεις, αυτές αν δεν είναι προαιρετικές και δε συνοδεύονται με σημαντικά κίνητρα, δεν θα έχουν κανένα ουσιαστικό νόημα και θα λειτουργήσουν απωθητικά.

Η Ελλάδα προσφέρει πολύ σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την κρουαζιέρα και δεν έχει ανάγκη κανενός είδους προστατευτισμό. Ο πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει την πλήρη και άνευ όρων άρση του cabotage και η αγορά μέσα σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά περίοδο, αναμένει την άμεση υλοποίηση της εξαγγελίας, σύμφωνα με το ΣΕΤΕ.

ZENITH