Skip to main content

Προς απελευθέρωση του handling σε 34 περιφερειακά αεροδρόμια

Στην πλήρη και οριστική απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας προχωρά σύντομα το υπουργείο Υποδομών.
Στην πλήρη και οριστική απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας προχωρά σύντομα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της σύνταξής του και σύντομα θα κατατεθεί στη βουλή.

Σύμφωνα με τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα, η απελευθέρωση του handling θα επιφέρει μείωση του κόστους έως και 50% (που μπορεί να φτάσει μέχρι και 30 ευρώ ανά επιβάτη), αύξηση των πτήσεων, κυρίως τσάρτερς, προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας, καθώς το μεταφορικό κόστος θα γίνει φθηνότερο, καθώς και δημιουργία τουλάχιστον 350 νέων θέσεων εργασίας.

Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται επίσης η ανακατανομή των check in counters, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων.

Σημειώνεται ότι μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων τα αεροδρομίων της χώρας γινόταν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή, ενώ στο διάστημα 2000-2009 απελευθερώθηκε σε πέντε αεροδρόμια και συγκεκριμένα Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος έχει καταργηθεί από 1-4-2010 έως 30-9-2010 το τέλος προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία έχουν γίνει ελκυστικά για πτήσεις τσάρτερς. Το ποσό που εξοικονομείται για τις αεροπορικές εταιρίες φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ.

 Η άλλη μεγάλη τομή που έχει γίνει στον τομέα των αερομεταφορών είναι η απελευθέρωση του αεροπορικού έργου για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», το οποίο μέχρι πρότινος εκτελούσε αποκλειστικά η Ολυμπιακή με ετήσιο κόστος που έφτανε τα 34,5 εκατ. ευρώ. Στον τελευταίο ανοιχτό διαγωνισμό που έγινε τον Ιανουάριο, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα, το έργο αυτό κατανεμήθηκε σε 5 εταιρίες, αντί συνολικού ποσού 22 εκατ. ευρώ, αποφέροντας όφελος στο δημόσιο 12,5 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Εξάλλου, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο υπουργός επανέλαβε ότι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μελέτη από την ΥΠΑ για την επαναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος των άγονων γραμμών, ενώ επεσήμανε ότι έχει δοθεί εντολή στην ΥΠΑ να διενεργεί αυστηρούς ελέγχους στις εταιρίες που έχουν αναλάβει το έργο των άγονων γραμμών.

Ακόμα, ανακοίνωσε ότι έχουν επιβληθεί πρόστιμα στις εταιρίες που εκτελούν τα δρομολόγια προς Ικαρία και Λήμνο, γιατί παρατηρήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων.

Επιβεβαίωσε ότι γίνεται συστηματική προετοιμασία για αλλαγές-αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.

Ο ίδιος απέκλεισε το ενδεχόμενο να μειωθεί το «σπατόσημο» και εκτίμησε ως πολύ σημαντικές τις διακρατικές συμφωνίες για δρομολόγια εκτός ΕΕ.

Χαρακτήρισε, δε, εξαιρετικούς τους χειρισμούς του Ανδρέα Λοβέρδου για το ασφαλιστικό, σημειώνοντας παράλληλα ότι «δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τη δημοσιονομική παράμετρο»

Τέλος, υπογράμμισε ότι πρέπει να καταβληθούν τα νόμιμα στους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής, αλλά σημείωσε ότι το θέμα ανήκει πλέον στο υπουργείο Οικονομικών.

ZENITH