Skip to main content

Προσφορές και «απορρόφηση» ΦΠΑ για να «ξυπνήσει» η αγορά

Πάνω από 1.500 τα αιτήματα για τη διενέργεια 10ήμερων προσφορών έχει δεχθεί ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης στο πρώτο μισό του έτους, ενώ περίπου 300 είναι οι επιχειρήσεις που δήλωσαν συμμετοχή στην
Στην τακτική των προσφορών και σε άλλα προωθητικά τρικ εναποθέτουν τις ελπίδες τους πλέον, οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, μήπως και πείσουν τους καταναλωτές να διαβούν την πόρτα του καταστήματός τους, καθώς η αγορά εξακολουθεί και παραμένει «παγωμένη».

Από την αρχή του έτους έως και χθες στον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης είχαν υποβληθεί συνολικά 1.500 αιτήματα για τη διενέργεια 10ήμερων με προσφορές, εκ των οποίων τα 500 μόνο μέσα στον Ιούνιο, «σπάζοντας» κάθε προηγούμενο ρεκόρ. «Σε έναν μόνο μήνα δηλαδή υποβλήθηκε περί το 30% των αιτημάτων ολόκληρου του πρώτου εξαμήνου» επισημαίνεται αρμοδίως και διευκρινίζεται ότι τα περισσότερα καταστήματα διαρκών καταναλωτικών αγαθών της πόλης λειτουργούν σε συνθήκες προσφορών.

Απορρόφηση ΦΠΑ

Στη λογική της διαμόρφωσης ευνοϊκότερων όρων λειτουργίας της αγοράς αποσκοπεί, εξάλλου, και το μέτρο που θέλει να εφαρμόσει από σήμερα ο ΕΣΘ, ζητώντας από τις επιχειρήσεις–μέλη του όχι μόνο να μην αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων, λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ κατά 2%, αλλά να απορροφήσουν το συγκεκριμένο φόρο εις όλον.

«Δεν είναι δυνατό σε προεκπτωσιακή περίοδο με τέτοιες συνθήκες στην αγορά, οι συνάδελφοι να προχωρούν σε αύξηση του ΦΠΑ», σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, Κωστής Χατζαρίδης, και παροτρύνει τους εμπόρους να δείξουν και κοινωνική υπευθυνότητα στην παρούσα συγκυρία για την ελληνική οικονομία. Έως ένα βαθμό ο εμπορικός κόσμος ανταποκρίνεται στην έκκληση του ΕΣΘ, καθώς μέχρι χθες στα γραφεία του Συλλόγου είχαν συγκεντρωθεί περίπου 300 καταφατικές απαντήσεις για συμμετοχή στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία η οποία είναι προαιρετική.

Επί της ουσίας, πάντως, ο Εμπορικός Σύλλογος αυτό που επιχειρεί με την πρωτοβουλία του είναι να εντάξει, εμμέσως, και το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου στην επίσημη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, ξεπερνώντας το «σκόπελο» της νομοθεσίας που ορίζει ρητά ως χρόνο εκδήλωσής τους μεταξύ της 15ης  Ιουλίου και της 31ης Αυγούστου κάθε έτους.

«Αν κάποιοι μπορούν, ας μειώσουν ακόμη περισσότερο τις τιμές, χωρίς, όμως, να πέφτουν κάτω από το κόστος, διότι αυτό απαγορεύεται από τη νομοθεσία» τονίζει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, ο οποίος διαβλέπει ένα δεύτερο εξάμηνο ακόμη πιο δύσκολο από άποψη πωλήσεων για τα εμπορικά, με λουκέτα σε επιχειρήσεις και περαιτέρω αύξηση της ανεργίας.

Σύμφωνα με τον κ. Χαντζαρίδη έως την άνοιξη του 2011 αναμένεται να έχουν προστεθεί άλλοι περίπου 200.000 άνεργοι στη χώρα και αυτό γιατί μέχρι το Σεπτέμβριο θα λήξουν οι συμβάσεις χιλιάδων συμβασιούχων του δημοσίου, οι οποίες δεν θα ανανεωθούν, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό από τις περίπου 65.000 επιχειρήσεις που σήμερα είναι στα «κόκκινα» θα οδηγηθεί σε παύση λειτουργίας.

«Μια τέτοια εξέλιξη αναπόφευκτα θα επηρεάσει αρνητικά τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων και συνακόλουθα θα οδηγήσει σε πρόσθετη αύξηση της ανεργίας στον κλάδο», εκτιμά ο κ. Χαντζαρίδης και ζητά να δοθεί λύση στο πρόβλημα της ρευστότητας, αφού οι επιταγές πέραν του ότι αλλάζουν χέρια διαρκώς, έχουν επιμηκυνθεί δραματικά, φθάνοντας σε διάρκεια έως και τους 14 μήνες.

ZENITH