Skip to main content

Πτώση τζίρου έως 30% στα προϊόντα καπνού

Ταφόπλακα αποτέλεσαν για τους καπνοπώλες οι πρόσφατες αυξήσεις στη φορολογία, καθώς, σύμφωνα με έρευνα της MRB Hellas, ο κλάδος των καπνικών προϊόντων παρουσιάζει μείωση της κερδοφορίας έως 67% και πτ
Μείωση της κερδοφορίας έως 67%, καθώς και πτώση του τζίρου έως 30% παρατηρείται στον κλάδο των καπνικών προϊόντων, μετά τις πρόσφατες αυξήσεις στη φορολογία, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της MRB Hellas, που διερεύνησε τη γνώμη των περιπτερούχων και του κοινού σχετικά με «την αποτύπωση της συμπεριφοράς των πολιτών απέναντι στα προϊόντα καπνού και το κάπνισμα» και «την αποτύπωση συμπεριφοράς των περιπτερούχων απέναντι σε θέματα που αφορούν στον κλάδο τους και το κάπνισμα».

Στην ομιλία του σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Καπνοπωλών Περιπτερούχων τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης, κ. Ιωάννης Πλακόπουλος, έκρινε αναποτελεσματικές τις τελευταίες αυξήσεις στα τσιγάρα και προέβαλε ως επιτακτική ανάγκη την αναθεώρηση του πλαισίου φορολόγησης (μείωση των συντελεστών φορολόγησης) από το υπουργείο Οικονομικών. Μια τέτοια ενέργεια, όπως σχολίασε ο πρόεδρος της Ένωσης, θα περιορίσει τη ζήτηση για φθηνότερα τσιγάρα, στριφτά, λαθραία, με αποτέλεσμα και το κράτος να μη χάνει έσοδα, αλλά και το λιανεμπόριο και ο ευρύτερος κλάδος του καπνού να μην απειλείται με αφανισμό, αφού έχει ήδη εκμηδενιστεί το περιθώριο κέρδους του.

Επίσης, ο κ. Ι. Πλακόπουλος επεσήμανε ότι οι περιπτερούχοι δεν δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη διαβούλευση και με το υπουργείο Υγείας, λόγω της πρόθεσης του υπουργείου να απαγορεύσει τη διαφήμιση και τις προωθητικές ενέργειες καπνικών προϊόντων σε ενήλικες καπνιστές στα περίπτερα. Αυτό, όπως τόνισε, θα έχει ως αποτέλεσμα να χάσουν ένα σημαντικό ποσό για την αντικατάσταση παλαιών κουβουκλίων των περιπτέρων τους και ένα ετήσιο έσοδο, που τους καταβάλλουν, και στις δύο αυτές περιπτώσεις, οι καπνοβιομηχανίες.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας προς το ευρύ κοινό, προέκυψε ότι το 28% των ερωτηθέντων καπνιστών δηλώνουν ότι, αν αυξηθούν και άλλο οι τιμές των τσιγάρων, θα στραφούν στα φτηνά και τα στριφτά τσιγάρα, ενώ ένας στους δύο καπνιστές απαντούν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν να ενημερώνονται στα περίπτερα από τις καπνοβιομηχανίες για νέα σήματα τσιγάρων, ειδικές τιμές προσφορών ή κάθε άλλη σχετική πληροφορία.

Από τα ευρήματα της έρευνας προς τους περιπτερούχους, το 72% κρίνει αρνητικά τη διαβούλευση μεταξύ των περιπτερούχων και του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με τις αυξήσεις στη φορολογία/τιμές των τσιγάρων, κατά τους τελευταίους έξι μήνες, (20% θετικά), ενώ 54% κρίνει αρνητικά την αντίστοιχη διαβούλευση με το Υπουργείο Υγείας (31% θετικά). Επίσης, το 12% απάντησε ότι, κατά τους τελευταίους έξι μήνες, τους έχουν προσεγγίσει συχνότερα, απ΄ ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, για να τους προωθήσουν λαθραία τσιγάρα. Στην ερώτηση, τι θα συμβεί στην επιχείρησή τους, σε μια ενδεχόμενη νέα αύξηση στην τιμή των τσιγάρων, 56% απάντησε ότι θα μειωθεί ο τζίρος τους και 43% ότι θα κλείσει η επιχείρησή τους.

ZENITH