Skip to main content

Ρέππας: «Ο παραχωρησιούχος αρμόδιος για την αποκατάσταση στα Τέμπη»

Την πρόταση του παραχωρησιούχου για τη μεθοδολογία και το χρόνο που θα απαιτηθεί, προκειμένου να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των ζημιών στα Τέμπη, αναμένει ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας.
Την πρόταση του παραχωρησιούχου για τη μεθοδολογία και το χρόνο που θα απαιτηθεί, προκειμένου να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των ζημιών και να λειτουργήσει και πάλι το κλειστό οδικό τμήμα της ΠΑΘΕ στα Τέμπη, αναμένει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.

Απαντώντας σε σχετική, επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνη Σκυλλάκου, ο κ. Ρέππας διευκρίνισε ότι «σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνει η σύμβαση, η συντήρηση, η λειτουργία, η ασφάλεια και η εκμετάλλευση του οδικού τμήματος και στην περιοχή των Τεμπών ανήκει κατ’ αρμοδιότητα αποκλειστικώς στον παραχωρησιούχο, στην εταιρεία δηλαδή που έχει αναλάβει το έργο της κατασκευής του νέου μεγάλου αυτοκινητόδρομου».

Από την πλευρά του, ο κ. Σκυλλάκος μίλησε για συμβάσεις παραχώρησης και ληστρικής εκμετάλλευσης που έχουν υπογραφεί και για κινδύνους αποσάθρωσης του εδάφους με ευθύνη και των δύο μεγάλων κομμάτων που τις έχουν συμφωνήσει.

«Ήρθε η ώρα να περάσουμε από τις διαπιστώσεις και τις μελέτες σε συγκεκριμένη πρωτοβουλία και δράση, ώστε να αποκατασταθεί και πάλι γρήγορα η κυκλοφορία», τόνισε ο κ. Ρέππας.

Αναφορικά με τα συμβατικά νομικά ζητήματα τα οποία προκύπτουν και τις ευθύνες που πρέπει να αναληφθούν, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι «πράγματι υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ της Εγνατίας ΑΕ που είναι ο διαχειριστής του έργου για λογαριασμό του Δημοσίου και του παραχωρησιούχου και το θέμα θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο μιας διαιτησίας, όπως προβλέπει η σύμβαση».

Ο υπουργός Μεταφορών έδωσε έμφαση και στις άλλες πρωτοβουλίες που λαμβάνονται, οι οποίες θα δώσουν μόνιμες λύσεις στην περιοχή, όπως είναι ένα σύστημα παρατήρησης, ελέγχου και καταγραφής των φαινομένων που εκδηλώνονται στα εδάφη σε εκείνη την περιοχή, γιατί, όπως εξήγησε, το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει και οξύνεται κατά περιόδους, αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν.

Ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι ήδη «εκπρόσωποι του Υπουργείου, της ΤΡΕΝΟΣΕ και ΕΔΙΣΥ επισκέπτονται άλλες χώρες στην Ευρώπη που διαθέτουν ανάλογα οχήματα - πλατφόρμες, προκειμένου να αξιοποιήσουμε την κλειστή παλιά σιδηροδρομική γραμμή, ώστε με αυτούς τους λεγόμενους κυλιόμενους αυτοκινητόδρομους να μεταφέρουμε φορτηγά, λεωφορεία, δεκάδες σε κάθε δρομολόγιο στη διαδρομή από Ευαγγελισμό μέχρι Ραψάνη, παρακάμπτοντας το τμήμα των Τεμπών για την ευκολότερη διακίνηση προϊόντων και εμπορευμάτων».

«Έχουμε συγκεκριμένο σχέδιο και έχουν αποφασιστεί χρηματοδοτήσεις, ώστε να διορθωθεί το οδικό δίκτυο το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα ως εναλλακτικό, που είχε εγκαταλειφθεί τα τελευταία χρόνια στην τύχη του», κατέληξε ο κ. Ρέππας.

ZENITH