Skip to main content

Σωσίβιο για τον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας η κρουαζιέρα

Ανάσα για την οικονομία και τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της Καβάλας μπορεί να αποτελέσει η απελευθέρωση του καμποτάζ.
του Φώτη Λώλα
lolas@voria.gr


Την πεποίθησή του ότι η Θεσσαλονίκη, αλλά και η Καβάλα, ως τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, θα μπορούσαν να ωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από την άρση του καμποτάζ εκφράζει με δηλώσεις του στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτηλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Λάμπρος.

Όπως τονίζει ο κ. Λάμπρος, οι δύο πόλεις και ιδιαίτερα η Θεσσαλονίκη, λόγω του μεγάλου αεροδρομίου της, θα μπορούσαν άνετα να αποτελούν λιμάνια από τα οποία οι τουρίστες θα αποβιβάζονται και θα επιβιβάζονται σε κρουαζιερόπλοια τα οποία θα ξεκινούν από εδώ το ταξίδι τους.

Κατά τον ίδιο, αυτό που χρειάζεται είναι να έρθουν οι μεγάλοι και γνωστοί tour operators της Βόρειας Ελλάδας σε επαφή με τις μεγάλες εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες, όπως η Royal Caribbean Ιnternational. Δηλώνει, δε, βέβαιος ότι εκτός Πειραιά οι αντιδράσεις εργαζομένων θα είναι ήπιες, αν όχι ανύπαρκτες.

Όσον αφορά στα οφέλη που θα αποκομίσει η χώρα, σημειώνει ότι η άρση του καμποτάζ θα δώσει ανάσα στην οικονομία, θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, ενώ μεγάλο θα είναι το κέρδος και για πολλούς τομείς των παραναυτιλιακών επαγγελμάτων, όπως οι επισκευές και οι τροφοδοσίες.

Επίσης, αναφέρει ότι θα έρθουν πολλές εταιρείες και θα ανοίξουν γραφεία στην Ελλάδα, αφού δεν θα αναγκάζονται πλέον να ξεκινούν τα ταξίδια τους από Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία, με επακόλουθο να απασχολούν προσωπικό από τη χώρα μας.

Ακόμα τονίζει ότι σύμφωνα με μελέτες αξιόπιστων φορέων, όπως το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το μη ανταποδοτικό όφελος στον ισολογισμό της χώρας μας θα διαμορφώνεται μεταξύ 1-1,2 δισ. ευρώ ετησίως.

Εξάλλου, απορρίπτει τους ισχυρισμούς των ναυτεργατών για μαζικές απολύσεις, σημειώνοντας ότι οι εταιρείες με ελληνική σημαία που απασχολούν Έλληνες λαμβάνουν επιδοτήσεις ασφαλιστικών εισφορών, τις οποίες δεν θα ήθελαν να απολέσουν προσλαμβάνοντας αλλοδαπό προσωπικό. Αυτός είναι ο λόγος, επισημαίνει, που τα ελληνικά πλοία δεν θα αλλάξουν και σημαία, ενώ συμπληρώνει ότι και τα κρουαζιερόπλοια που θα κάνουν ταξίδια στις ελληνικές θάλασσες θα απασχολούν και έναν αριθμό Ελλήνων ναυτικών.

Υπογραμμίζει, δε, ότι δεν μπορεί να καταλάβει την επιμονή ορισμένων ναυτεργατικών ενώσεων και υποστηρίζει ότι οι εταιρείες δεν έρχονται στην Ελλάδα, γιατί παραμένουμε μη ανταγωνιστικοί.

Θετικοί οι τουριστικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας

Τη βεβαιότητά τους ότι η άρση του καμποτάζ θα αποτελέσει πνοή για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας και τους τουριστικούς της προορισμούς, υπογραμμίζουν με δηλώσεις τους στη Voria.gr οι τοπικοί τουριστικοί φορείς.

Οι πρόεδροι των Ενώσεων Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Καβάλας και Πιερίας έχουν τονίσει ότι οι επιπτώσεις θα είναι ιδιαίτερα θετικές για τις εν λόγω περιοχές, εν μέσω μάλιστα και των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας Θράκης, Μιχάλης Πεζίκογλου, υποστηρίζει ότι η άρση θα βοηθήσει την τουριστική κίνηση, ενώ θα επωφεληθούν πολλές επιχειρήσεις από την αποβίβαση των τουριστών στο εκάστοτε λιμάνια.

Σημειώνει ακόμα ότι μεγάλες κερδισμένες θα είναι η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα και η Χαλκιδική, ενώ προσθέτει ότι τα χαμηλότερα κοστολόγια θα φέρουν και καλύτερες τιμές για το επιβατικό κοινό.

Η θέση της ΠΝΟ

Κάθετα αντίθετη είναι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, υποστηρίζοντας ότι τυχόν απελευθέρωση του καμποτάζ στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία θα σημαίνει αθρόα απώλεια θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στο Προσωπικό Γενικών Υπηρεσιών και Τροφοδοσίας που επιτελεί, πέραν των άλλων, σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια πλοίου και επιβατών, σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης και όχι μόνον.

Επιπροσθέτως, σημειώνει ότι η τυχόν άρση του καμποτάζ και η επέλαση πλοίων με σημαίες ευκαιρίας στις ελληνικές θάλασσες θα στερήσει από τη χώρα μας το πολύτιμο ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισφέρουν οι Έλληνες ναυτεργάτες που απασχολούνται στα ελληνικά κρουαζιερόπλοια.

Χαρακτηρίζει, δε, μύθο ότι θα εισρεύσει ναυτιλιακό συνάλλαγμα από την απελευθέρωση του καμποτάζ, αφού οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων με σημαίες ευκαιρίας διακινούνται με οργανωμένα πακέτα εκδρομών από το εξωτερικό και δεν παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας με την αγορά αγαθών και υπηρεσιών.

Τέλος, επισημαίνει ότι η τυχόν απελευθέρωση του καμποτάζ στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία θα επιφέρει καίριο πλήγμα στους όρους ανταγωνισμού των υπό ελληνική σημαία πλοίων με κίνδυνο φυγής τους από την εθνική σημαία και απώλειας εκατοντάδων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ την προσεχή Δευτέρα θα πραγματοποιήσει νέα κινητοποίηση, προκειμένου να «μπλοκάρει» αποκλειστικά τον επόμενο προγραμματισμένο κατάπλου του «Zenith» στον Πειραιά.

ZENITH