Skip to main content

Σωσίβιο στα κέρδη της ΟΛΘ από την εγγυητική της Hutchison

«Σωσίβιο» στο έκτακτο έσοδο των 5 εκ. ευρώ, από την κατάπτωση της εγγυητικής της Hutchison, βρήκε η ΟΛΘ ΑΕ για τα αποτελέσματά της στην κλειόμενη χρήση του 2009. Η διοίκηση, πάντως, προτίθεται να προβ
«Σωσίβιο» στο έκτακτο έσοδο των 5 εκ. ευρώ, που προέκυψε από την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής της Hutchison, με την αποχώρησή της από το διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, βρήκε η ΟΛΘ ΑΕ για τα αποτελέσματά της στην οικονομική χρήση του 2009.

Η βορειοελλαδική εισηγμένη εταιρεία «είδε» την προηγούμενη χρονιά τόσο τα έσοδά της όσο και την κερδοφορία της, να πλήττονται σοβαρά, σε σημείο ώστε, χωρίς αυτό το πρόσθετο έκτακτο έσοδο της Hutchison, να «φλερτάρει», έστω και οριακά, ακόμη και με ζημίες.

Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών περιόδου για την ΟΛΘ ΑΕ, βάσει του δημοσιευμένου ισολογισμού της υποχώρησε κατά 6,8%, στα 45,9 εκ. ευρώ, από τα 49,3 εκ. ευρώ το 2008, ενώ σημαντική μείωση σε ποσοστό 15,3% υπέστησαν και τα μετά φόρων κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 4,47 εκ. ευρώ, παρά την προσθήκη των 5 εκ. ευρώ της εγγυητικής.

Η συρρίκνωση της κερδοφορίας, πάντως, δεν πρόκειται να ματαιώσει την άσκηση μερισματικής πολιτικής και στις προθέσεις της διοίκησης είναι να προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων, στο τέλος Μαίου, τη χορήγηση, από τα κέρδη του 2009, ποσού 0,15 ευρώ, ανά μετοχή.

Για τη φετινή χρήση εξάλλου, σύμφωνα με την έκθεση της διοίκησης που περιλαμβάνεται στον ετήσιο οικονομικό απολογισμό τα αποτελέσματα θα κυμανθούν στα επίπεδα του 2009. Με βάση, μάλιστα, τα μέχρι στιγμής στοιχεία για την εξέλιξη των εργασιών της εταιρείας, προκύπτει πως οι φετινές πωλήσεις καταγράφουν αύξηση 2%, σε σχέση με πέρυσι.

Όσον αφορά στη μείωση των οικονομικών μεγεθών κατά τη χρήση 2009, η διοίκηση την αποδίδει στην πτώση της διακίνησης φορτίων και στην τιμολογιακή πολιτική, που παρέμεινε αμετάβλητη και πέρυσι. Παράλληλα, δυσμενώς επέδρασαν τα «απόνερα» των πολύμηνων κινητοποιήσεων των εργαζομένων κόντρα στην παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, σε συνδυασμό με την κρίση που πλήττει την ελληνική και τη διεθνή οικονομία.

Ειδικότερα, το 2009, μέσω ΟΛΘ εξυπηρετήθηκαν φορτία συνολικού βάρους 14,39 εκ. τόνων (-7,3%), εκ των οποίων 5,7 εκ. τόνοι (-12,70%) αφορούσαν ξηρό φορτίο, ενώ διακινήθηκαν 270.181 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).
Στον επενδυτικό τομέα, στις προθέσεις της διοίκησης είναι να συνεχίσει με ίδιες δυνάμεις τον προγραμματισμό που είχε εκπονηθεί. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται στην επόμενη 5ετία ο σταδιακός εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων στο τμήμα του λιμένα που αφορά στο συμβατικό φορτίο (υποδομές, ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός), ώστε να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση τουλάχιστον 7.000.000 τόνοι ετησίως. Την ίδια στιγμή για το ΣΕΜΠΟ, στόχος είναι ο σταδιακός υπερδιπλασιασμός της χωρητικότητάς του, σε περίπου 1,5 εκατ. TEUs, έναντι 450.000 TEUs, που είναι σήμερα, μέσω της ήδη προγραμματισμένης επέκτασης των υποδομών του λιμανιού.

Στην έκθεση της διοίκησης υπογραμμίζεται, πάντως, ότι θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη η ένταξη περιοχών βόρειας Βουλγαρίας, κάτω Σερβίας, Ρουμανίας και Αλβανίας στη ζώνη επιρροής του λιμανιού Θεσσαλονίκης, «τουλάχιστον με την παρούσα μορφή λειτουργίας του ΟΛΘ και με το κανονιστικό του πλαίσιο, που είναι κατ’ ουσίαν συγγενές με αυτό του δημόσιου τομέα».

Κι αυτό, τη στιγμή που τα τοπικά λιμάνια αναπτύσσονται ραγδαία, με τη συνδρομή ιδιωτικών κεφαλαίων. Στο σκηνικό αυτό, πρόθεση του ΟΛΘ είναι η προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών από την ΠΓΔΜ, τη νοτιοδυτική Βουλγαρία και τη νότια Σερβία.
Η διοίκηση της εταιρίας επαναφέρει και το θέμα της εισόδου παγκόσμιου παρόχου λιμενικών σταθμών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι θα έδινε σημαντική ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξή του.

ZENITH