Skip to main content

Στα χαμηλότερα επίπεδα ο Δείκτης Εμπιστοσύνης Καταναλωτή

Κατά 8,43% μειώθηκε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης του Καταναλωτή το 2ο τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το Α΄ τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και του Οικονομικού
Κατά 8,43% μειώθηκε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης του Καταναλωτή το 2ο τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το Α΄ τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και του Οικονομικού Πανεπιστήμιου της Αθήνας, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα που έχει παρατηρηθεί ποτέ.

Επιπλέον, καταγράφονται απαισιόδοξες προθέσεις για καταναλωτικές δαπάνες τους επόμενους 12 μήνες.

«Ο Δείκτης Αντίληψης του Κόστους Ζωής δείχνει ότι ο καταναλωτής έχει την αίσθηση πως έχει αυξηθεί το κόστος ζωής σήμερα σε σύγκριση με αυτό που ήταν τον προηγούμενο χρόνο. Η απαισιοδοξία και παράλληλα η μείωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών φαίνεται να οδηγούν τους καταναλωτές στην πρόβλεψη της αύξησης του κόστους ζωής», τονίζει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Πελοπίδας Καλλίρης.

Παράλληλα, πτώση κατά 11,8% παρουσίασε ο Δείκτης Κόστους Ζωής το Β΄ τρίμηνο σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2010, δείχνοντας ότι οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι η χώρα περνάει περίοδο σοβαρής οικονομικής κρίσης χωρίς ελπίδες ανάκαμψης στο άμεσο μέλλον.

Το επίπεδο απαισιοδοξίας είναι ιδιαίτερα υψηλό όσον αφορά στις προσδοκώμενες αλλαγές της προσωπικής τους οικονομικής κατάστασης. Παρατηρείται, χαρακτηριστικά, πτώση κατά 11,55% του Δείκτη Προσδοκώμενων Αλλαγών της Προσωπικής Οικονομικής Κατάστασης το Β’ τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2010.

Αρνητικές είναι και οι προβλέψεις των καταναλωτών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας τους προσεχείς 12 μήνες. Ο Δείκτης Προσδοκώμενης Οικονομικής Κατάστασης της χώρας τους προσεχείς 12 μήνες μειώθηκε κατά 12,5% το Β’ τρίμηνο του 2010 σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2010.

Σε ό,τι αφορά στην πρόβλεψη των καταναλωτών για την πορεία της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, επιδεινώνεται έντονα και η τιμή του Δείκτη Προσδοκώμενης Μεταβολής της Ανεργίας υποχωρεί κατά 13%.

«Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η ψυχολογία τους στην οικονομία έχει σημαντική επίπτωση, αφού καθορίζει την πορεία των δαπανών στην πραγματική οικονομία. Γίνεται αντιληπτό από τη συνολική εξέταση των δεικτών ότι οι καταναλωτές θα περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες τους και ως εκ τούτου δεν προσδοκούμε ανάκαμψη για την κατανάλωση και επομένως για την οικονομία στους επόμενους μήνες. Δυστυχώς αναμένουμε μεγάλα λουκέτα στην αγορά λόγω της μείωσης της κατανάλωσης.

Συμπεραίνουμε ότι δεν ακολουθεί η χώρα μας το σωστό δρόμο για την έξοδο από την κρίση. Κρούουμε στην κυβέρνηση των κώδωνα του κινδύνου. Καλούμε την κυβέρνηση να μελετήσει την έρευνά μας, να λάβει υπόψη της τα συμπεράσματά της και βάσει αυτών να χαράξει σωστή πολιτική ως προς την ανάκαμψη της αγοράς», αναφέρει ο κ.Καλλίρης.

ZENITH