Skip to main content

Στη Διυπουργική το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ

Η τελική νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα εξετάζεται στη σημερινή Διυπουργική υπό τον Γ. Παπανδρέου. Την ίδια ώρα, νέα κινητοποίηση πραγματοποιεί η ΠΝΟ στο λιμάνι του Πειρα
Η τελική νομοθετική ρύθμιση για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα εξετάζεται στη σημερινή Διυπουργική υπό τον Γ. Παπανδρέου. Την ίδια ώρα, νέα κινητοποίηση πραγματοποιεί η ΠΝΟ στο λιμάνι του Πειραιά, όπου το κρουαζιερόπλοιο Zenith κατέπλευσε στις 08:00 χωρίς πρόβλημα.

Η ΠΝΟ έχει προαναγγείλει παράσταση διαμαρτυρίας, με ενημερωτικά φυλάδια που θα μοιραστούν στους τουρίστες, χωρίς ωστόσο να δημιουργηθεί πρόβλημα στην αποβίβαση ή επιβίβασή τους.

Το Zenith, με 750 επιβάτες, έφθασε με μια ώρα καθυστέρηση, στις 08:00, ενώ θα αποπλεύσει εκ νέου στις 21:00 με 920 επιβάτες.

Η ΠΝΟ έχει ανακοινώσει ότι «και αυτή η κινητοποίησή μας αποτελεί συνέχεια προηγούμενων κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας για την προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, με πρώτο και κορυφαίο την διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους».

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Zenith έχει προειδοποιήσει ότι εάν υπάρξει πρόβλημα στον κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου ή παρεμποδιστεί η επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών, τότε το κρουαζιερόπλοιο θα εγκαταλείψει το λιμάνι του Πειραιά.

Στην κινητοποίηση της ΠΝΟ δεν συμμετέχει το ΠΑΜΕ, που έχει προαναγγείλει ξεχωριστή κινητοποίηση την Τρίτη.

Το νομοσχέδιο στη Διυπουργική

Το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα για τα ξένα κρουαζιερόπλοια αποτελεί προϊόν συμβιβασμού μεταξύ της κυβέρνησης και της πλευράς των ναυτεργατών.

Προβλέπεται πως όλες οι εταιρείες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, για τους οποίους θα ισχύει το ελληνικό Δίκαιο σε ό,τι αφορά στους όρους απασχόλησης και ασφάλισής τους, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, προκειμένου να εκτελούν πλόες στην Ελλάδα με πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 49 επιβατών, θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς διάρκειας με το Ελληνικό Δημόσιο, βάσει της οποίας θα δεσμεύονται:

- Για ελάχιστο πλου τουλάχιστον 72 ωρών.

- Προσέγγιση τουλάχιστον τριών ελληνικών λιμανιών.

- Παραμονή τουλάχιστον έξι ωρών σε κάθε ελληνικό λιμάνι.

ZENITH