Skip to main content

Στη Σόφια για τον αγωγό ο Γιώργος Παπανδρέου

Θρυαλλίδα για να «αρθεί» το αδιέξοδο, στο οποίο έχει περιέλθει το project του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη μετά τη διαφαινόμενη αλλαγή στάσης της Βουλγαρίας ως προς την υλοποίησή του, ενδέχ
Θρυαλλίδα για να «αρθεί» το αδιέξοδο, στο οποίο έχει περιέλθει το θέμα της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη μετά τη διαφαινόμενη αλλαγή στάσης της Βουλγαρίας για την υλοποίησή του, ενδέχεται να εξελιχθεί η ερχόμενη εβδομάδα.

Η θρυλούμενη διπλωματική πρωτοβουλία, που προτίθεται να αναλάβει ο πρωθυπουργός για να «ξεπαγώσει» το ενεργειακό project, θα εκδηλωθεί, εκτός απροόπτου, την επόμενη Τρίτη 27 Ιουλίου, στο πλαίσιο επίσκεψης που θα πραγματοποιήσει επισήμως στη Σόφια.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επιβεβαιώνονται και από το υπουργείο Εξωτερικών της Βουλγαρίας, ο Γιώργος Παπανδρέου, συνοδευόμενος κι από άλλα κυβερνητικά στελέχη, θα συμμετάσχει σε κοινή συνεδρίαση με τον ομόλογό του Μπόικο Μπορίσοφ, αλλά και τοπικούς υπουργούς και αναμένεται να υπογράψει μια σειρά από συμφωνίες στους τομείς της ενέργειας, της άμυνας, της οικονομίας, του αθλητισμού κλπ.

Ιδιαίτερο βάρος, ωστόσο, κατά τις ίδιες πηγές, ο Έλληνας πρωθυπουργός αναμένεται να ρίξει στην προσπάθεια να «αναζωογονήσει» το project του πετρελαιαγωγού, καθώς, όπως ανακοίνωσε και προ λίγων ημερών από τη Βουλή, ο αρμόδιος υφυπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης, είναι ένα έργο προτεραιότητας για την ελληνική κυβέρνηση.

Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι ο Γιώργος Παπανδρέου θα ζητήσει από τον πρωθυπουργό της γειτονικής χώρας να άρει τις επιφυλάξεις του και να υποστηρίξει την κατασκευή του αγωγού. Επίσης αναμένεται να του παρουσιάσει τα επόμενα βήματα που θα κάνει η ελληνική κυβέρνηση για τη συγκεκριμένη ενεργειακή επένδυση με την έμφαση να εστιάζεται στη νομοθεσία που σχεδιάζεται για να διευκολύνει την εφαρμογή του σχεδίου μέσω της απλούστευσης των τεχνικών διαδικασιών.

Η πρωτοβουλία του κ. Παπανδρέου έρχεται περίπου ένα μήνα μετά τις απρόσμενες δηλώσεις του Μπόικο Μπορίσοφ περί οριστικής ματαίωσης της βουλγαρικής συμμετοχής στον πετρελαιαγωγό, οι οποίες, ωστόσο, στη συνέχεια ανασκευάστηκαν μερικώς, με τη διευκρίνιση πως η τελική απόφαση θα ληφθεί από την τοπική κυβέρνηση μόλις εκπονηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι για το project των 280 χιλιομέτρων μήκους, με αρχική ετήσια δυναμικότητα μεταφοράς 35 εκ. τόνων πετρελαίου (που μπορεί σε δεύτερη φάση να επεκταθεί στα 50 εκ. τόνους), η συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Βουλγαρίας, επήλθε το 2007, έπειτα από πάνω από 10 έτη συνομιλιών. Έκτοτε έχει συσταθεί η διεθνής εταιρεία υλοποίησης του αγωγού, έχει προχωρήσει και η σχετική προεργασίας, αλλά τα ήξεις – αφίξεις της γειτονικής χώρας μπλοκάρουν τις εξελίξεις, δοκιμάζουν την υπομονή της Ρωσίας και της Ελλάδας και προκαλούν σύγχυση και στην Ευρώπη, που περιμένει μια ακόμη εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας της με πετρέλαιο.

ZENITH