Skip to main content

Στην υγραεριοκίνηση σπρώχνει τους οδηγούς η «πτήση» της αμόλυβδης

Οι… υπερπτήσεις της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία ενίοτε ξεπερνά ακόμη και τα 1,50 ευρώ το λίτρο, σπρώχνει τους οδηγούς σε αναζήτηση νέων εναλλακτικών μεθόδων για τη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκι
Οι… υπερπτήσεις της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία, μετά την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, έχει ξεπεράσει, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και τα 1,50 ευρώ το λίτρο, σπρώχνει τους οδηγούς σε αναζήτηση νέων εναλλακτικών μεθόδων για τη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκινήτου τους.

Στη Θεσσαλονίκη η νέα τάση, που «υπόσχεται» λύση στο πρόβλημα «ακούει» στο όνομα υγραεριοκίνηση. Η ιδέα της μετατροπής του κινητήρα του αυτοκινήτου σε διπλής καύσεως, με χρήση δηλαδή και υγραερίου, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι τα τρία εξειδικευμένα συνεργεία που λειτουργούν στο νομό και μπορούν να φέρουν σε πέρας επιτυχώς τη συγκεκριμένη εργασία, δεν προλαβαίνουν να κλείνουν ραντεβού.

«Το κίνητρο είναι σημαντικό, καθώς αυτή τη στιγμή η μέση τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται κοντά στο 1,40 ευρώ το λίτρο,  όταν το υγραέριο στοιχίζει περί τα 0,70 ευρώ το λίτρο» εξηγεί στη Voria.gr, ο κ. Σωτήρης Μανθόπουλος, ιδιοκτήτης της Eco Gas OE, και αποκαλύπτει ότι «αυτή τη στιγμή το επόμενο διαθέσιμο ελεύθερο ραντεβού που έχουμε στο συνεργείο, είναι για τον Ιούλιο». Το… συνωστισμό που παρατηρείται για υιοθέτηση αυτής της λύσης επιβεβαιώνει στη Voria.gr και ο κ. Γ. Μαυρόπουλος, ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου μεσαίου κυβισμού, που έχει κλείσει ραντεβού για έπειτα από τρεις μήνες.

Σύμφωνα με τον κ. Μανθόπουλο η μετατροπή του κινητήρα εκτός από οικονομία, προσφέρει και ασφάλεια. «Τοποθετούμε ένα μεταλλικό δοχείο στο χώρο της ρεζέρβας, στο πόρτ μπαγκάζ, όγκου από 35 έως 90 λίτρα, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη, ενώ γίνονται και ορισμένες παρεμβάσεις – προσθήκες στον κινητήρα, που επιτρέπουν το μείγμα προπανίου (20%) και βουτανίου (80%) το οποίο είναι σε υγρή μορφή, να αεροποιηθεί και να γίνει η καύση», αναφέρει χαρακτηριστικά και σημειώνει ότι η κατανάλωση και οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένουν σχεδόν ίδιες, όπως και με την καύση της βενζίνης, μόνο που το κόστος είναι περίπου στο μισό. «Αν ένα αυτοκίνητο έχει ιπποδύναμη 165 άλογα με καύση βενζίνης, στην περίπτωση του υγραερίου η απόδοσή του θα είναι 163,8 άλογα», ισχυρίζεται ο κ. Μανθόπουλος, ενώ ειδικά για το θέμα της ασφάλειας υποστηρίζει ότι «είναι πιο ασφαλής η χρήση υγραερίου από ό,τι η βενζίνη, διότι σε περίπτωση σύγκρουσης σε ένα σύνηθες αυτοκίνητο το ρεζερβουάρ του θα λιώσει να πάρει φωτιά και είναι βέβαιο ότι θα έχουμε έκρηξη. Στην περίπτωση της υγραεριοκίνησης, όμως, εκτός του ότι έχουμε μεταλλική συσκευή για την αποθήκευση του καυσίμου που δεν λιώνει με την αύξηση της θερμοκρασίας, υπάρχει, μεταξύ άλλων, και μια βαλβίδα εκτόνωσης το πάνω μέρος της, προκειμένου, όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία, να εκτονώνεται η πίεση μέσα στο μεταλλικό δοχείο και να αποφεύγεται η έκρηξη».

Το κόστος της μετατροπής, που μπορεί να γίνει σε όλων των τύπων τα αυτοκίνητα, ξεκινά από τα 1.300 ευρώ και μπορεί να υπερβεί τα 2.000 ευρώ. Ωστόσο, για ένα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητο υπολογίζεται στα περίπου 1.500 ευρώ. Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει η δυνατότητα για 24 άτοκες δόσεις, οι οποίες μπορούν να γίνουν και 48, με τις επόμενες 24 να είναι έντοκες. Ο χρόνος εγκατάστασης των πρόσθετων εξαρτημάτων ανέρχεται σε δύο εργάσιμες ημέρες, ενώ τα υλικά και η τεχνογνωσία προέρχονται από την Ιταλία.

Παγκοσμίως, σήμερα, κατά τον κ. Μανθόπουλο, κυκλοφορούν περί τα 15 εκ. οχήματα με υγραεριοκίνηση. Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 20.000 αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο, εκ των οποίων σχεδόν τα 5.000 στη Θεσσαλονίκη. Εκτός από την Eco Gas OE, η οποία έχει τη δυνατότητα μετατροπής 10-12 αυτοκινήτων την εβδομάδα, στη Θεσσαλονίκη ανάλογες υπηρεσίες παρέχουν και η Gas Θεοδώρου, ένα καθετοποιημένο συγκρότημα που περιλαμβάνει και πρατήριο με υγραέριο, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 αυτοκίνητα την εβδομάδα κι έχει κλεισμένα ραντεβού μέχρι το Σεπτέμβριο, καθώς και ένα μικρότερο συνεργείο, του κ. Β. Γεωργιάδη, που λέγεται ότι εξυπηρετεί έως 4 ΙΧ εβδομαδιαίως. Εκτός από το ενδιαφέρον μεμονωμένων φυσικών προσώπων το τελευταίο διάστημα στη λύση της υγραεριοκίνησης στρέφονται και επιχειρήσεις με στόλο οχημάτων, όπως και σχολές οδηγών, καθώς το κόστος μετακίνησής τους έχει αυξηθεί πολύ, αφού λόγω της φύσης του αντικειμένου τους υποχρεούνται να πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα μηνιαίως.

ZENITH