Skip to main content

Στοπ από ΤτΕ στην κατασκευή δεύτερου υπογείου για πάρκινγκ

«Στοπ» στην κατασκευή δευτέρου υπογείου για χώρο στάθμευσης σε κτίρια προοριζόμενα για κατοικίες, χωρίς να προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, βάζει το ΣτΕ.
«Στοπ» στην κατασκευή δευτέρου υπογείου για χώρο στάθμευσης σε κτίρια προοριζόμενα για κατοικίες, χωρίς να προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, βάζει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).

Πιο συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι ο Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας δεν επιτρέπει την κατασκευή σε κατοικίες δεύτερου υπόγειου ορόφου μη προσμετρώμενου στο συντελεστή δομήσης για τη στάθμευση αυτοκινήτων, εκτός και αν ρητά το προβλέπει άλλη νομοθετική ρύθμιση.

Στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο «Περιβαλλοντικός και Φυσιολατρικός Σύλλογος Διονύσου Αττικής», καθώς και κάτοικοι του Διονύσου, που ζητούσαν να ακυρωθεί οικοδομική άδεια της Πολεοδομίας Καπανδριτίου του έτους 2000, η οποία επέτρεπε την ανέγερση μονοκατοικίας με δύο υπόγεια (197,5 και 366,9 αντίστοιχα) στην περιοχή της Ροδόπολης Αττικής.

Μάλιστα για τη Ροδόπολη, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, δεν επιτρέπουν σε καμία περίπτωση την κατασκευή, σε κτίρια προοριζόμενα για κατοικίες, δεύτερου υπογείου ορόφου για τη στάθμευση αυτοκινήτων μη προσμετρώμενου στον συντελεστή δόμησης.

Ως εκ τούτου, η Ολομέλεια αναίρεσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που είχε κρίνει ότι δεν απαγορεύεται από τη νομοθεσία η κατασκευή δεύτερου υπογείου για χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

ZENITH