Skip to main content

Θετική αποδοχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή από τους πολίτες

Στη διαπίστωση ότι οι Έλληνες πολίτες έχουν «αγκαλιάσει» τον Συνήγορο του Καταναλωτή κατέληξε ο πρόεδρος της Αρχής Ευάγγελος Ζερβέας, παρουσιάζοντας την ειδική έκθεση Πεπραγμένων της Αρχής στην Επιτρο
Στη διαπίστωση ότι οι Έλληνες πολίτες έχουν «αγκαλιάσει» τον Συνήγορο του Καταναλωτή κατέληξε ο πρόεδρος της Αρχής Ευάγγελος Ζερβέας, παρουσιάζοντας την ειδική έκθεση Πεπραγμένων της Αρχής για την περίοδο από Ιούνιο έως Δεκέμβριο του 2009 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Παράλληλα, παρατήρησε ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει συνείδηση στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς 9 στις 10 καταγγελίες επιλύονται υπέρ των καταναλωτών και αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλονται από τα μέλη της Αρχής για την αποτελεσματικότητα του έργου της και την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ωστόσο, υπογράμμισε την ανάγκη για γεωγραφική επέκταση του Συνηγόρου του Καταναλωτή εκτός Αθηνών, με τη δημιουργία γραφείου στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Ζερβέας επεσήμανε και την ανάγκη στελέχωσης της Αρχής με περισσότερο προσωπικό, καθώς σήμερα αριθμεί 31 άτομα, αλλά χρειάζονται τουλάχιστον άλλα 15 για να καλύψουν τις αυξημένες τρέχουσες ανάγκες του Συνηγόρου του Καταναλωτή σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Αναφερόμενος στη δράση της Αρχής, ο πρόεδρός της τόνισε ότι ο ρόλος της και οι αρμοδιότητές της δεν περιορίζονται μόνο στη συναινετική επίλυση διαφορών, αλλά παρεμβαίνει αυτεπάγγελτα, όταν αντιλαμβάνεται αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από τις οποίες θίγονται τα δικαιώματα μεγάλων ομάδων καταναλωτών.

Ταυτόχρονα, υπογράμμισε ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπορεί να παρέμβει στη διαμόρφωση των τιμών, αλλά μόνο σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Συγκεκριμένα, για το θέμα των τιμών των καυσίμων, ο κ. Ζερβέας τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης της αγοράς στην εισαγωγή και αποθήκευση των καυσίμων, παρατηρώντας ότι αυτά είναι μερικά από τα λεπτά σημεία που διαμορφώνουν και τις τιμές.

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι σε αρκετές περιπτώσεις η Αρχή συνεργάζεται και με τον εισαγγελέα, αλλά και με τον Συνήγορο του Πολίτη ή την Αρχή Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων των πολιτών.

Ως προς τις περιπτώσεις στις οποίες έχει παρέμβει ο Συνήγορος του Καταναλωτή αναφέρθηκε στη δράση των εισπρακτικών εταιρειών, στη διαμόρφωση των κυμαινόμενων επιτοκίων των δανείων, στην υπόθεση της «ΑΣΠΙΣ», στην προάσπιση των δικαιωμάτων των επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στις υπέρογκες χρεώσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για υπηρεσίες στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στις ενημερωτικές ημερίδες που διοργανώνει η Αρχή στην ελληνική περιφέρεια σε συνεργασία με τους δικηγορικούς συλλόγους.

Από την πλευρά τους, τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας υπογράμμισαν, μεταξύ άλλων, την ανάγκη η Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή να επενδύσει στην εξωστρέφεια, προκειμένου να γίνει ευρέως γνωστό το έργο της σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και να επιδιώξει την άμεση ενίσχυσή της με προσωπικό προκειμένου να βελτιώσει τις υπηρεσίες της.

ZENITH