Skip to main content

Θύελλα αντιδράσεων και μαζικές αγωγές για τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Αγωγές κατά της απόφασης για τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 ετοιμάζουν χιλιάδες κάτοχοι ΙΧ. Όπως αναφέρει στη Voria.gr ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, οι καταγγελίες για το νέο «χαράτσι» ξεπέρασαν τις 10.000. Ευνο
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει τα νέα τσουχτερά «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας για το 2010, τα οποία καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί μέχρι το τέλος του έτους. Οι υπέρογκες και σε αρκετές περιπτώσεις παράλογες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας πλήττουν εκτός από τους έχοντες και κατέχοντες και τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία. Χιλιάδες εξοργισμένοι  πολίτες καταθέτουν εξουσιοδοτήσεις στο INKA, προκειμένου να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για αγωγές κατά της απόφασης για τα τέλη κυκλοφορίας.

Μάλιστα, η πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας, που έκρινε αντισυνταγματική την έκτακτη εισφορά, παρακινεί ολοένα και περισσότερους κατόχους ΙΧ να στραφούν στη δικαιοσύνη. Απελπισμένοι δηλώνουν οι πολύτεκνοι, οι οποίοι για τη μετακίνησή τους πρέπει να διαθέτουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και καλούνται τώρα να πληρώσουν δυσβάχτα ποσά για τα τέλη κυκλοφορίας.

Περισσότερες από 10.000 καταγγελίες

Πάνω από 10.000 καταγγελίες έχει δεχθεί η Γενική Συνομοσπονδία Καταναλωτών ΙΝΚΑ από πολίτες που αδυνατούν να πληρώσουν τα «τσιμπημένα» τέλη κυκλοφορίας. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα ότι για ένα παλαιό αυτοκίνητο 20ετίας 1.400 κ.ε. που κοστολογείται στα 300-400 ευρώ στην αγορά, ο ιδιοκτήτης του καλείται να πληρώσει 352 ευρώ, σύμφωνα με τα νέα τέλη.

«Εμείς θεωρούμε ότι το μετρό αυτό είναι «φορομπηχτικό» και δεν μπορούν οι κυβερνήσεις κατά το δοκούν να εξοστρακίζουν τα ΙΧ αυτοκίνητα με μόνο παράγοντα ότι δημιουργούν προβλήματα στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο παλιάς τεχνολογίας όπως το Seat Ibiza των 1.200 κυβικών, που εκπέμπει μικρότερους ρύπους (128 γραμ.), καλείται να πληρώσει διπλάσια τέλη από ένα «οικολογικό» Lexus που εκπέμπει 148 γραμ.», δηλώνει στη Voria.gr o πρόεδρος του ΙΝΚΑ, κ. Γιώργος Λεχουρίτης.
 
Αντιστοίχιση  εκπομπής ρύπων με τέλη κυκλοφορίας ζητά το ΚΕΠΚΑ

Καταγγελίες πολιτών δέχεται και το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών ΚΕΠΚΑ, το οποίο προτείνει ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες πληθυσμού.

«Το ΚΕΠΚΑ συμφωνεί με την πολιτική "ο ρυπαίνων πληρώνει". Βέβαια, υπάρχει μια αδικία στο μέτρο αυτό και εκείνο που προτείνουμε εμείς είναι να ισχύσει κάτι ανάλογο με την Ιρλανδία. Δηλαδή, να υπάρξει μια αντιστοίχιση των ρύπων που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο με το ποσό που καλείται να πληρώσει κάποιος. Επιπλέον, αυτοί που διαθέτουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού θα πρέπει να έχουν αυστηρότερες κυρώσεις», αναφέρει ο πρόεδρος του ΚΕΚΠΑ, κ. Νίκος Τσεμπερλίδης.

Ευνοϊκότερες, σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, θα πρέπει να είναι και οι ρυθμίσεις για ασθενείς ομάδες όπως οι πολύτεκνοι, οι οποίοι «αναγκάζονται» να κινούνται με οχήματα μεγάλου κυβισμού, αλλά καλούνται να πληρώσουν τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με τους υπόλοιπους.

«Αναγκαζόμαστε να αγοράζουμε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, για να κινούμαστε με τις οικογένειές μας, και η πολιτεία μάς τιμωρεί, επειδή είμαστε πολύτεκνοι. Ως Ομοσπονδία έχουμε κάνει κάποιες ενέργειες και περιμένουμε την ανταπόκριση της κυβέρνησης. Δεν αμφισβητούμε ότι είναι μια δύσκολη οικονομικά περίοδος, αλλά δεν επιτρέπεται να την πληρώνουν οι μη έχοντες», σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πολυτέκνων «Οι Άγιοι Πάντες», κ. Ερωτόκριτος Θεοτοκάτος.

Παραδίδουν τις πινακίδες, για να γλυτώσουν τα πρόστιμα

Σε ακινησία του αυτοκινήτου τους, με την κατάθεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας στις ΔΟΥ, προχωρούν πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, προκειμένου να γλιτώσουν τα «αλμυρά» τέλη κυκλοφορίας για το 2010.

«Τα ποσοστά των οδηγών που καταθέτουν τις πινακίδες τους είναι στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Πολλοί είναι αυτοί που καταθέτουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και προχωρούν σε προσωρινή ΄΄απόσυρση΄΄ του οχήματός τους για ένα και δύο χρόνια, ώστε να μην πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το συγκεκριμένο διάστημα», αναφέρει ο κ. Οδυσσέας Ξάνθος, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Εφοριακών Νομού Θεσσαλονίκης.

Την ίδια ώρα, χιλιάδες πολίτες που έχουν λάβει το ειδοποιητήριο σχηματίζουν ουρές σε τράπεζες και εφορίες, προκειμένου να πληρώσουν τα τέλη και να παραλάβουν το σήμα τελών κυκλοφορίας. Υπενθυμίζεται ότι η παραλαβή του σήματος γίνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου.

ZENITH