Skip to main content

Τι πωλείται και τι δεν πωλείται

Τι συμβαίνει με Ελληνικό, περιφερειακά αεροδρόμιο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΠ και τον ειδικό φόρο που ετοιμάζεται στα έσοδα του ΟΠΑΠ.

Αρνητικό είναι το κλίμα για το επενδυτικό σχήμα που έχει αναλάβει το project της αναμόρφωσης του Ελληνικού. Παρά τις προσπάθειες προσέγγισης της νέας κυβέρνησης, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, δεν κατέστη δυνατή καμία επαφή. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι πολλά κορυφαία κυβερνητικά στελέχη έχουν εκφρασθεί αρνητικά για την περίπτωση προεκλογικά κι όλα δείχνουν ότι δύσκολα θα προχωρήσει.

Αντιθέτως, θετικά είναι τα μηνύματα που εκπέμπονται για την περίπτωση της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων. Το project, όπως πληροφορούμαστε, θα «ελεγχθεί» και αν δεν βρεθούν μεμπτά σημεία, θα προχωρήσει και μάλιστα γρήγορα. Η παρουσία της γερμανικής Fraport στην κοινοπραξία που κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό (από κοινού με τον ελληνικό όμιλο Κοπελούζου), μάλλον, αποδεικνύεται καταλυτική για τις εξελίξεις.

Προχωρά επίσης η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το συμβολικό αντίτιμο του 1 ευρώ και υπό τον όρο ότι ο επενδυτής θα αναλάβει τις υποχρερώσεις του οργανισμού, ενώ σε καλό δρόμο βρίσκεται και η περίπτωση του ΟΛΠ, καθώς η προσέγγιση με τους Κινέζους είναι οριστική.

Νέα, όμως, θα υπάρξουν και από αποκρατικοποιήσεις που έχουν προ πολλού ολοκληρωθεί. Για παράδειγμα, την την επιβολή ενός ειδικού φόρου στα έσοδα του ΟΠΑΠ μελετά το υπουργείο Οικονομικών. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν από αυτή την «πηγή» θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων. Ανάλογοι τέτοιοι φόροι θα επιβληθούν και σε άλλους οργανισμούς, είτε έχουν αποκρατικοποιηθεί είτε όχι.

ZENITH