Skip to main content

Τι ψάχνουν οι ξένοι για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία στη Google

Από ποιες χώρες προέρχονται οι περισσότερες αναζητήσεις για τη Μακεδονία στη δημοφιλέστερη μηχανή αναζήτησης του ίντερνετ. Ποια τουριστικά προϊόντα και ποιες δραστηριότητες ψάχνουν οι ξένοι για την πε

του Αλέξανδρου Μητάκη

mitakis@voria.gr

Από ποιες χώρες προέρχονται οι περισσότερες αναζητήσεις για τη Μακεδονία στη μηχανή αναζήτησης της Google; Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις τουριστικών προϊόντων στην περιοχή; Ποιες είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία ευρύτερα για τις οποίες ψάχνουν οι χρήστες;

Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα δίνουν τα στοιχεία που παρουσιάζει η Google, στο πλαίσιο διοργάνωσης του Grow Greek Tourism Online στις 21 Απριλίου στην Θεσσαλονίκη.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία από τα στοιχεία της μηχανής αναζήτησης, οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Ιταλοί βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις σχετικά με την Μακεδονία το 2014. Οι υπόλοιπες χώρες της σχετικής λίστας είναι κατά σειρά: Ρωσία, ΗΠΑ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γαλλία, Κύπρος και πΓΔΜ.

Image
Τι ψάχνουν οι ξένοι για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία στη Google

 

Σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις τουριστικών προϊόντων για τη Μακεδονία το 2014, δημοφιλέστερη είναι αυτή των αερομεταφορών (59%) και ακολουθούν τα ξενοδοχεία (27%), τα πακέτα διακοπών (10%), οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, τα τρένα και τα λεωφορεία (3%), διάφορες δραστηριότητες (0,6%) και ακτοπλοϊκές μεταφορές (0,4%).

Image
Τι ψάχνουν οι ξένοι για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία στη Google

Πεζοπορία στη Θεσσαλονίκη και μονοήμερες εκδρομές στα Μετέωρα βρίσκονται μεταξύ των δημοφιλέστερων δραστηριοτήτων για τις οποίες ψάχνουν οι χρήστες των 10 χωρών που έψαξαν περισσότερο για τη Μακεδονία στο Google το 2014. Ψηλά στη σχετική λίστα βρίσκονται οι διάφορες δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη, μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», διάφορες δραστηριότητες στην Καβάλα, καθώς και εκδρομή στη Βεργίνα.

Τα υψηλότερα επίπεδα αναζητήσεων για τη Μακεδονία στο Google το 2014 κατεγράφησαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους.

Η ευκαιρία του διαδικτυακού περιεχομένου για τον τουρισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, το 45% των χρηστών στην ΕΕ που ψάχνουν για τουρισμό στην Ελλάδα αναζητούν προορισμούς που σχετίζονται με τον πολιτισμό. Αντίστοιχες αναζητήσεις πραγματοποιεί το 44% για την Ισπανία και το 31% για τη Γαλλία.

Πάντως στη χώρα μας το διαδικτυακό μερίδιο του εισερχόμενου τουρισμού ανέρχεται σε μόλις 10%, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 49% (Ισπανία 46% και Γαλλία 26%), γεγονός που καταδεικνύει μη επαρκή εκμετάλλευση του διαδικτύου στον τουρισμό.

Εξάλλου, η αύξηση του διαδικτυακού περιεχομένου για τον τουρισμού μπορεί να συμβάλλει με 3% στο ελληνικό ΑΕΠ, δημιουργώντας 100.000 νέες θέσεις εργασίας.

Λίγα λόγια για την εκδήλωση

Μετά την επιτυχία των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν σε Κρήτη, Καλαμάτα, Μύκονο και προσεχώς Κέρκυρα, η Google, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει εκπαιδευτική εκδήλωση, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “Grow Greek Tourism Online”, την Τρίτη, 21 Απριλίου 2015 στην Θεσσαλονίκη στο ξενοδοχείο The Met Hotel, 26ης Οκτωβρίου 48, ώρα 17.00-21.00. Έως τώρα μέσω της πρωτοβουλίας περισσότερες από 1,100 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε διαδικτυακά εργαλεία που τις βοηθούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες  του διαδικτύου για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους.

Η εκπαίδευση αφορά όλες τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και όλους όσοι συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό. Στόχος είναι η ενημέρωση σχετικά με τις διαδικτυακές τάσεις αναζήτησης των βασικών διεθνών τουριστικών αγορών της Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα της Μακεδονίας καθώς και η ενημέρωση σχετικά με βέλτιστες τεχνικές μάρκετινγκ. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα λάβουν υποστήριξη σχετικά με τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ και πωλήσεων τα οποία μπορούν να τις βοηθήσουν να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους χάρτες της Google και θα ενημερωθούν για τις δυνατότητες της διαδικτυακής διαφήμισης. Οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να δουν παραδείγματα τουριστικών επιχειρήσεων, όπως το “Aleka’s House” και το “City Circus” που έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο για να προσελκύσουν πελάτες από όλο τον κόσμο.

Για να δείτε περισσότερες πληροφορίες για την εκδήλωση και να εξασφαλίσετε τη θέση σας επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας g.co/GrowGreekTourism και εγγραφείτε δωρεάν.

ZENITH