Skip to main content

Τι θα γίνει με τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης

Οι διαβεβαιώσεις της ελληνικής πλευράς στο Πεκίνο για το λιμάνι του Πειραιά και η επόμενη μέρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Τελικώς, οι «πιέσεις» πιάνουν τόπο: Αρχές Μαΐου, ξεπαγώνει ο διαγωνισμός για την πώληση του ΟΛΠ! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σχετικές διαβεβαιώσεις δόθηκαν στην ενδιαφερόμενη κινεζική πλευρά σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο και συγκεκριμένα κατά την τελευταία τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν ο Έλληνας πρωθυπουργός με τον Κινέζο ομόλογο του. Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι αν θα πουληθεί το 67,7%, όπως αρχικά προβλεπόταν ή το 51%, με option για ένα επιπλέον 16% αργότερα.

Στην τελευταία έκδοση εντόκων γραμματίων του ελληνικού δημοσίου, πάντως, κινεζικό fund συμμετείχε με το συμβολικό - κυριολεκτικά - ποσό των 100 εκατ ευρώ. Το Πεκίνο επιμένει να βρίσκεται με το όπλο παρά πόδα, σε ό,τι αφορά στο ελληνικό ζήτημα και να το δείχνει με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία που του δίνεται.

Λύση επίσης φαίνεται να βρίσκεται αναφορικά με την επόμενη μέρα του ΟΛΘ. Όπως πληροφορείται η Voria.gr, από καλά ενημερωμένες πηγές, στην περίπτωση του θα εφαρμοσθεί το μοντέλο του ΟΛΠ. Δηλαδή, σε πρώτη φάση θα παραχωρηθεί προς αξιοποίηση και εκμετάλλευση από τρίτους ο ένας βραχίονας του και αργότερα, όταν οι συνθήκες ωριμάσουν και έρθει το πλήρωμα του χρόνου και ο ΟΛΘ θα πωληθεί. Για την πρώτη φάση εικάζεται ότι ενδιαφέρον θα υπάρξει από πολλούς ενδιαφερόμενους, αν και η σκανδιναβική MAERSK, για πολλούς λόγους (ισορροπίας, στρατηγικής και όχι μόνο) λέγεται ότι έχει μια κάποια προτεραιότητα. Το εγχείρημα, πάντως, βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο και αναμένονται και εδώ σύντομα ανακοινώσεις.

ZENITH