Skip to main content

Την πόρτα της ανεργίας χτυπούν 300 συμβασιούχοι μηχανικοί της Εγνατία Οδός ΑΕ

Τον «Ασκό του Αιόλου» άνοιξε κυβερνητική απόφαση που προβλέπει ότι δεν θα ανανεωθούν, σε εταιρείες του δημόσιου τομέα, οι συμβάσεις έργου που λήγουν, ώστε να εξοικονομηθούν πόροι. Αυτό για την Εγνατία
Την «πόρτα» της ανεργίας κινδυνεύουν να διαβούν άμεσα περισσότεροι από 300 εξειδικευμένοι μηχανικοί, οι οποίοι κατέρχονται αύριο σε 24ωρη απεργία. Στο σύνολό τους εργάζονται τα τελευταία περίπου 10 χρόνια στην Εγνατία Οδός ΑΕ, με τη μορφή συμβάσεων έργου, οι οποίες δεν θα ανανεωθούν καθώς το βασικό τους αντικείμενο τελειώνει.

Τον «Ασκό του Αιόλου» άνοιξε η πρόσφατη κυβερνητική απόφαση να μην ανανεωθούν, σε εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όλες οι συμβάσεις εργασίας που λήγουν, προκειμένου να περιοριστούν τα κόστη λειτουργίας του δημοσίου. Στην περίπτωση της Εγνατία Οδός ΑΕ, αυτή η εξέλιξη συνεπάγεται ότι πάνω από το 50% του συνολικού δυναμικού της εταιρίας (το οποίο αριθμεί –μαζί με το μόνιμο προσωπικό- περί τους 570 εργαζόμενους) θα πρέπει να αποχωρήσει στους αμέσως επόμενους μήνες, καθώς το βασικό αντικείμενό τους, η κατασκευή του βασικού άξονα, έχει πλέον ολοκληρωθεί και σταδιακά παραδίδονται σε χρήση κομμάτια και στους κάθετους άξονες. Οι πρώτες αποχωρήσεις, κατά τις ίδιες πηγές, θα αρχίσουν από τον τρέχοντα μήνα, οπότε και εκπνέουν μερικές συμβάσεις και ανά μήνα, ελλείψει άλλου αντικειμένου, ο αριθμός τους θα αυξάνει.

Προ αυτού του κινδύνου, η διοίκηση του Συλλόγου Συμβασιούχων της εταιρίας με χθεσινή ανακοίνωση κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την απειλή «να πεταχτούν στα σκουπίδια» η εμπειρία και η τεχνογνωσία που έχει συσσωρευτεί τόσα χρόνια στην Εγνατία Οδό ΑΕ και κάνει γνωστό ότι αύριο τα μέλη της κατέρχονται 24ωρη απεργία, γιατί παρά τις εκκλήσεις δεν δόθηκε καμία απάντηση για το εργασιακό τους μέλλον, αλλά και για το μέλλον της εταιρίας.

Βασικό αίτημα του συλλόγου είναι να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα της Εγνατία Οδός ΑΕ, η οποία έτσι θα δώσει τη δυνατότητα αξιοποίησης του συνόλου των εργαζομένων σε αυτή. Για να επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με τους συμβασιούχους, πρέπει άμεσα να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις που αφορούν:

•    στον τομέα λειτουργίας – συντήρησης – εκμετάλλευση με:
την κατασκευή – λειτουργία και εκμετάλλευση των σταθμών διοδίων, των ΣΕΑ και των Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων, καθώς επίσης και τη συντήρηση του βασικού και των καθέτων αξόνων,

•    την άμεση δημοπράτηση ολοκληρωμένων από πλευράς μελετών  έργων– αρμοδιότητας της Ε.Ο.Α.Ε- όπως τα τμήματα Καστοριά – Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή και Φλώρινα – Νίκη,

•    την ανάθεση στην Εγνατία Οδός ΑΕ, έργων που είναι ώριμα στο αντικείμενο, όπως η Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, η Αμβρακία οδός και οι κάθετοι άξονες.

Πέραν αυτών προτείνεται επίσης η Εγνατία Οδός ΑΕ να αναλάβει και το ρόλο του οργανωμένου φορέα του υπουργείου Υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα, με σκοπό να καλύπτει τις ευρύτερες ανάγκες της περιοχής στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ. «Είναι σπατάλη η δημιουργία εκ του μηδενός νέων φορέων και η εκμηδένιση ενός αποδεδειγμένα επιτυχημένου», τονίζεται χαρακτηριστικά και απευθύνεται έκκληση να μην απαξιωθεί η επένδυση του ελληνικού λαού στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας και να μην γίνουν πειραματισμοί με νέα σχήματα.

ZENITH