Skip to main content

Το πλοίο... δεν θα σαλπάρει

«Απελπιστική» χαρακτηρίζουν την κατάσταση με την ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, και ο ναυτιλιακός πράκτορας, Βλαδίμηρος Καραχαρίσης, με δηλώσεις τους στη V
του Αλέξανδρου Μητάκη
mitakis@voria.gr


Ορατός είναι ο κίνδυνος να χαθεί η ερχόμενη τουριστική περίοδος για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για την άρση του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της πόλης. Σήμερα η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα είναι αποκομμένες από Σποράδες, Κυκλάδες και Κρήτη, ενώ οι  μοναδικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις αφορούν στα νησιά του Βορείου Αιγαίου μόνο δυο φορές την εβδομάδα.
 
Συγκεκριμένα, τοπλοίο «Θεόφιλος» της εταιρίας NEL lines ξεκινάει κάθε Δευτέρα στις 7 το απόγευμα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη,τη Χίο και τη Σάμο, ενώ το πλοίο «Λισσός» της ANEK lines ξεκινά στη 1 τα ξημερώματα κάθε Σαββάτου με προορισμό τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τη Χίο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό για την κάλυψη άγονωνδρομολογίων για την περίοδο 2009-2010, στα οποία περιλαμβανόταν και τοεπιδοτούμενο από Θεσσαλονίκη για Σποράδες, Κυκλάδες και Ηράκλειο, ηΘεσσαλονίκη έμεινε ακόμη μια φορά στα «αζήτητα».

«Η κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη είναι απελπιστική. Το τοπίοείναι τελείως θολό και δεν ξέρουμε τι θα γίνει το επόμενο καλοκαίρι», υπογραμμίζει οδιευθυντής του κεντρικού πρακτορείου «Καραχαρίσης Travel», κ. Βλαδίμηρος Καραχαρίσης. Ο κ. Καραχαρίσης επισημαίνει την ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα από τις αρχές του 2010 από την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, προκειμένου να μην χαθεί η ερχόμενη καλοκαιρινή τουριστική περίοδος.

Την ίδια άποψη ασπάζεται και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης. «Το Φεβρουάριοτου επόμενου έτους πρέπει να έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για αύξηση τωνναυτιλιακών δρομολογίων της Θεσσαλονίκης», επισημαίνει ο κ. Ζορπίδης, αναφέροντας ότι υπάρχουν φήμες τον τελευταίο καιρό για ενδιαφέρον από πλευράς της εταιρίας Superfast Ferries για έναρξη δρομολογίων καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.

«Το πρόβλημα του μικρού αριθμού δρομολογίων συνεχίζει να υπάρχει για πολύ καιρό. Έχουμε διαμαρτυρηθεί στο παρελθόν και περιμένουμε άμεση λύση από τη νέα κυβέρνηση», τονίζει ο κ. Ζορπίδης, ο οποίος ζητάει την επιδότηση σε ακτοπλοϊκές εταιρίες, προκειμένου να τους δοθούν τα απαραίτητα κίνητρα, ώστε η Θεσσαλονίκη να συνδεθεί με περισσότερα νησιά.

Το ΕΕΘ είχε καταθέσει στο παρελθόν πρόταση για την ίδρυση εταιρίας λαϊκής βάσης, η οποία αφορούσε στην αγορά πλοίου το οποίο θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μέχρις στιγμής κάποια εξέλιξη.

ZENITH