Skip to main content

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ξενοδόχοι της Θράκης

Την απουσία διαχείρισης της κρίσης στον τουρισμό από τους ιθύνοντες της τουριστικής ηγεσίας, επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κ. Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, μιλώντας στη Voria
Σήμα SOS εκπέμπει ο τουρισμός στη Θράκη, καθώς η κάμψη στις διανυκτερεύσεις  από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα κυμαίνεται από 10% έως 30% και τα μηνύματα δεν είναι αισιόδοξα για τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που διατυπώνει στη Voria.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κ. Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον ελληνικό τουρισμό και ζητά την «αφύπνιση των ιθυνόντων» της κυβέρνησης και την άμεση ενεργοποίησή τους με τη διαχείριση της κρίσης του τουρισμού για να αποσοβηθεί η καταρράκωση του κλάδου.

Η κατάσταση θεωρεί ότι είναι τόσο ρευστή που αποφεύγει να κάνει πρόβλεψη για τον Αύγουστο, παρά το γεγονός ότι θεωρείται ο κατ’ εξοχήν μήνας διακοπών των Ελλήνων, γιατί η συμπεριφορά όλων, τουριστών, τουριστικών πρακτόρων είναι απρόβλεπτη, λόγω κρίσης. Ωστόσο συνολικά για την τουριστική σεζόν φέτος πιστεύει ότι οι διανυκτερεύσεις θα έχουν αρνητικό πρόσημο περί του -15%, έναντι αύξησης περίπου 4% πέρυσι, ενώ η πτώση στον τζίρο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων εκτιμά ότι θα κυμανθεί από 15% έως 20%.

Φέτος επισημαίνει ότι υπερισχύει η λογική των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «δεν ξέρουμε αν το Σαββατοκύριακο θα έχουμε κόσμο, όλη η εβδομάδα περνά με έντονη αγωνία και ένα τηλεφώνημα την Πέμπτη ή την Παρασκευή σού κάνουν κράτηση για ένα μικρό γκρουπ». Αναφέρει ότι η κάμψη στις διανυκτερεύσεις ποικίλει από περιοχή σε περιοχή και από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο.

Πάντως σοβαρή πτώση 30% παρουσιάζουν οι διανυκτερεύσεις στη Σαμοθράκη, στην Κομοτηνή και τα παράλιά της. Η περιοχή  αναφέρει ότι επλήγη από τις εξελίξεις στον αγωγό Μπουργκάς –Αλεξανδρούπολης και αυτό είχε ως συνέπεια φέτος η Θράκη να στερείται την έλευση Ρώσων τουριστών, η οποία ευελπιστεί να αντισταθμιστεί από την έλευση Κυπρίων τουριστών. Και αυτό γιατί όπως εξηγεί από τις 15 Ιουλίου ξεκινά μια φορά την εβδομάδα η έλευση πτήσης τσάρτερ από Λάρνακα –Αλεξανδρούπολη-Κωνσταντινούπολη 183 θέσεων.
  
Θεωρεί ότι είναι μουδιασμένη η τουριστική αγορά της Ρουμανίας, καθώς είναι μειωμένη η προσέλευση Ρουμάνων στη Θράκη, ενώ μικρή άνοδος παρατηρείται στην άφιξη Βουλγάρων. Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι αναφέρει ότι βρίσκεται η τουριστική κίνηση από Τουρκία. Οι εκδρομές των ΚΑΠΗ έχουν σταματήσει, σημειώνει, γιατί κόπηκαν ή περιορίστηκαν τα κονδύλια στο ελάχιστο, όπως και του κοινωνικού τουρισμού.

Ωστόσο ο κ. Χατζηκωνσταντίνου εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια για την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς δείχνουν ότι δεν έχουν προβεί σε στοιχειώδη διαχείριση κρίσης του ελληνικού τουρισμού. Επισημαίνει την ανάγκη «οι ιθύνοντες του τουρισμού της κυβέρνησης να αφυπνιστούν και να ενεργοποιηθούν, γιατί δείχνουν ότι έχουν εγκαταλείψει  το καράβι του ελληνικού τουρισμού, το οποίο βολοδέρνει πάνω στα βράχια».
 
Κατά τη γνώμη του θα έπρεπε το αρμόδιο υπουργείο να συνεργαστεί με τους τουριστικούς φορείς και να εξετάσει πώς θα μπορούσε με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο να διαθέσει τα ελάχιστα κονδύλια που διαθέτει για την προβολή και διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού. Παρά την κρίση που μαστίζει τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος είναι και ο μοναδικός τομέας που μπορεί να φέρει άμεσα αποτελέσματα, δεν λαμβάνεται κάποιο μέτρο στήριξης, αντίθετα πιστεύει ότι «πυροβολείται» με προτάσεις και μέτρα που επιτείνουν τη δυσχερή κατάσταση στον κλάδο, αντί να τη στηρίξουν.

Ως παράδειγμα αναφέρει την πρόταση του υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Νικητιάδη, με την οποία ζήτησε ο επενδυτής που θα χρηματοδοτηθεί από τον αναπτυξιακό νόμο να δεσμεύεται ότι η ξενοδοχειακή μονάδα του δεν θα λειτουργεί με το σύστημα all in inclusive, ούτε θα συνεργάζεται με τουριστικά γραφεία που προωθούν παρόμοια προιόντα τουρισμού για πέντε χρόνια.

Επίσης, αναφέρει το πρόβλημα ότι όλες οι τοπικές αρχές «ξηλώνουν» τις πινακίδες  των ξενοδοχείων που δείχνουν που βρίσκεται η επιχείρηση, εφαρμόζοντας το νόμο περί της υπαίθριας διαφήμισης του 2001.

Κατά τη γνώμη του, όλα αυτές οι δυσκολίες δεν θα έπρεπε να υφίστανται και η πολιτεία θα έπρεπε να φροντίζει για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού. Πιστεύει ότι δυστυχώς η πολιτεία με «πυροτεχνήματα» προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κρίση στον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος μπορεί να φέρει άμεσα αποτελέσματα και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, γιατί είναι κλάδος εντάσεως εργασίας.

ZENITH