Skip to main content

Τραγική η κατάσταση στην οδό Δελφών από τις εργασίες του Μετρό

Τα σημεία της Εγνατίας, όπου εντοπίζονται προβλήματα από τις εργασίες του Μετρό, καταγράφονται σε υπόμνημα του ΕΕΘ προς τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τον διευθυντή του Μετρό Θεσσα
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Δραματική παραμένει η κατάσταση για τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των έργων του Μετρό. Παρά τις δεσμεύσεις της Αττικό Μετρό για την αντικατάσταση των περιφράξεων με πλέγματα, τα καταστήματα σε πολλές περιοχές, όπως η Δελφών, εξακολουθούν να είναι «εγκλωβισμένα» από τις λαμαρίνες ακόμη και την περίοδο των εορτών, με συνέπεια η πτώση του κύκλου των εργασιών τους να είναι κατακόρυφη.

Συγκεκριμένα, όπως προέκυψε από την έρευνα της Συντονιστικής Επιτροπής Επαγγελματιών για το Μετρό,  στην οδό Δελφών η κατάσταση παραμένει τραγική, διότι δεν έχει γίνει καμία ενέργεια μέχρι τώρα. «Οι περιφράξεις με τις λαμαρίνες παραμένουν και οι πεζοί όχι μόνο δεν έχουν ορατότητα, αλλά και τη δυνατότητα να διέλθουν τον δρόμο ιδιαίτερα στην περιοχή της Φλέμινγκ. Δραματική είναι και η εικόνα για τα καταστήματα της περιοχής, που παραμένουν εγκλωβισμένα και βλέπουν τα ταμεία τους να αδειάζουν μέρα με την μέρα», αναφέρεται σε υπόμνημα που απέστειλε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης στον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγκριώτη, και τον διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Ευάγγελο Γαλούση.

Σύμφωνα με το ΕΕΘ, στην οδό Μοναστηρίου, παρά το γεγονός ότι έχουν αντικατασταθεί κάποιες περιφράξεις από λαμαρίνες με περιφράξεις πλέγματος, σε αποθηκευτικούς χώρους υπάρχουν ακόμη περιφράξεις που εμποδίζουν την ορατότητα ανάμεσα σε δυο ορύγματα. Επίσης, καθυστερεί η διάνοιξη πρόσβασης της οδού Οδυσσέως προς τη Μοναστηρίου, ενώ δεν έχει καν ξεκινήσει η αντίστοιχη στην οδό Ενωτικών.

Στην περιοχή Εγνατία - Ίωνος Δραγούμη - Βενιζέλου έχει διαπιστωθεί η αντικατάσταση  των περιφράξεων, όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες. Η διέλευση των πεζών στη  διάβαση στην οδό Βενιζέλου επί της οδού Εγνατία είναι δύσκολη και υποβάλλονται σε κίνηση σχήματος «Γ» για περίπου 30 μέτρα. Επιπλέον πρόβλημα δημιουργεί και το γεγονός του ελλιπούς φωτισμού και της περιορισμένης ορατότητας λόγω των περιφράξεων. Υπάρχουν σημεία μάλιστα που αφενός κατά τις βραδινές ώρες είναι σκοτεινά και αφετέρου εγκυμονούν κινδύνους για τους διερχόμενους, διότι δεν έχουν καλή ορατότητα στις διαβάσεις.

Στην περιοχή Εγνατία - Αγίας Σοφίας - Πλάτωνος σημαντικό είναι το πρόβλημα ότι η πρόσβαση της οδού Πλάτωνος για τα οχήματα αριστερά προς την οδό Εγνατία είναι αδύνατη. «Επίσης, δεν υπάρχει ούτε διάβαση πεζών, με αποτέλεσμα αυτοί να είναι αναγκασμένοι να μετακινηθούν είτε προς την οδό Μητροπολίτου Γενναδίου είτε προς την Αγίας Σοφίας, προκειμένου να διέλθουν απέναντι. Γίνεται αντιληπτό ότι η επιβάρυνση των πεζών ιδιαίτερα των ηλικιωμένων είναι μεγάλη και τους στερεί τη δυνατότητα πρόσβασης στα καταστήματα και των δυο πλευρών», επισημαίνεται στο υπόμνημα, το οποίο συντάχθηκε μετά από συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Επαγγελματιών για την επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει εξαιτίας των έργων κατασκευής του μετρό. Η συντονιστική επιτροπή θα συνέλθει εκ νέου τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση.

«Τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας θα πρέπει να λάβουν μέτρα ενίσχυσης των επαγγελματιών που θίγονται με τη θέσπιση ειδικών φορολογικών και ασφαλιστικών ελαφρύνσεων και τη χορήγηση άτοκων δανείων. Πρέπει να τονισθεί ότι δεν θα υπήρχαν τόσο έντονα προβλήματα, εάν δεν είχαν παρατηρηθεί οι τρομακτικές καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα του έργου. Πιστεύουμε ότι αυτές οι καθυστερήσεις οφείλονται σε εγκληματική αμέλεια υπευθύνων που όμως το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό για τους επαγγελματίες», δήλωσε ο κ. Ζορπίδης.

ZENITH