Skip to main content

Χαλκιδική: Ποια έργα χρημαδοτούνται μέσω ΕΣΠΑ

Tις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη Χαλκιδική στο τομέα των υποδομών, την ωριμότητα των έργων και τους διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Μαγκριώ
Tις κυβερνητικές προτεραιότητες για τη Χαλκιδική στο τομέα των Υποδομών, την ωριμότητα των έργων και τους διαθέσιμους πόρους του ΕΣΠΑ παρουσίασε ο  Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτης και επεσήμανε πως η Χαλκιδική βρίσκεται σε οριακό σημείο.

Στη δεύτερη συνάντηση της οργανωτικής επιτροπής, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των φορέων της Αυτοδιοίκησης, των Παραγωγικών Τάξεων και των εργαζομένων του Νομού Χαλκιδικής, ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι «είναι απόλυτη ανάγκη ο επανασχεδιασμός της ανάπτυξής της και των προτεραιοτήτων της. Τώρα πρέπει να γίνουν οι αναγκαίες επιλογές για τη μακροπρόθεσμη πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξή της. Το μοντέλο άναρχης ανάπτυξης που ακολούθησε μέχρι σήμερα, με τη σπατάλη των φυσικών πόρων, αν δεν αντιστραφεί, θα οδηγήσει στη σταδιακή απαξίωση της Χαλκιδικής. Θα χάσει το ξεχωριστό και υψηλό της συγκριτικό πλεονέκτημα, το φυσικό της περιβάλλον και τις ξεχωριστές της φυσικές ομορφιές».
Παράλληλα, τόνισε ότι η ανάπτυξη της Χαλκιδικής αφορά στη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία αλλά και όλη τη χώρα, γι’ αυτό ο μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός της, πρέπει να είναι ενταγμένος στο σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής.

Οι βασικές ενότητες των αναπτυξιακών υποδομών είναι

Το σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο
Η ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων
Η ορθολογική διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων

Οι βασικές προϋποθέσεις

α) Η συμφωνία όλων των φορέων της Χαλκιδικής στο νέο μοντέλο ανάπτυξης και η σαφής οριοθέτηση των προτεραιοτήτων.
β) Η άρση των τοπικιστικών συντεχνιακών προσωπικών ή κομματικών αντιδικιών.
γ) Η γρήγορη ωρίμανση των έργων και η διασφάλιση των αναγκαίων πόρων για τη χρηματοδότηση τους.

Έργα τα οποία προγραμματίστηκε να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ είναι:

Κατασκευή Οδικού Τμήματος Ποτίδαια – Κασσανδρεία του Οδικού Δικτύου Κασσάνδρας Ν. Χαλκιδικής

Προϋπολογισμός ένταξης: 80 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΠ Μακεδονία - Θράκη. Η δημοπράτησή του θα πραγματοποιηθεί μετά την έκδοση της επικαιροποίησης περιβαλλοντικών όρων από τη ΔΙΠΕΧΩ/ΠΚΜ, που βρίσκεται σε εξέλιξη και αποτελεί προϋπόθεση για την έγκριση των τευχών δημοπράτησης. Η κατασκευή αφορά 17,48 χλμ. αυτοκινητοδρόμου, με δύο ανισόπεδους κόμβους (Ν. Φώκαιας και Κασσανδρείας).

Περιμετρική Οδός Πολυγύρου, Τμήμα Άγιος Βλάσης προς Βράσταμα

Προϋπολογισμός ένταξης 8,65 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ε.Π. Μακεδονία - Θράκη. Η δημοπράτησή του θα πραγματοποιηθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα. Η κατασκευή αφορά οδικό τμήμα μήκους 2 χλμ., από τον Άγιο Βλάση, που καταλήγει η επαρχιακή οδός Γερακινής - Πολυγύρου, μέχρι τη συμβολή με την επαρχιακή οδό Πολυγύρου – Βραστάμων. Το υπ’ όψη οδικό τμήμα θα παρακάμπτει τον Πολύγυρο και θα εκτρέπει τη διερχόμενη κυκλοφορία, από και προς τη χερσόνησο της Σιθωνίας, από τον πολεοδομικό ιστό στην περιαστική οδό.

Στη συνάντηση έγινε εκτενής αναφορά σε πλήθος προτεινομένων έργων και εξετάστηκε η μελετητική τους ωριμότητα. Τα έργα αυτά είναι έργα Οδοποιίας, Λιμενικά (Λιμάνι Νέων Μουδανιών), Υδραυλικά (Φράγματα Ολύνθου, Χαβρία, Πετρένια) όπως επίσης και έργα ΧΥΤΑ και Βιολογικών Καθαρισμών.

Επισημάνθηκε ακόμη ο προγραμματισμός λοιπόν υποστηρικτικών, αναπτυξιακών έργων της Χαλκιδικής τα οποία «θα συνδράμουν στην ευκολότερη πρόσβαση στο Νομό, όπως είναι η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης με τις τρεις εξόδους της (Προς Πολύγυρο, Μουδανιά και Αεροδρόμιο)», όπως είπε ο κ. Μαγκριώτης.

Όσον αφορά στην αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, ο Υφυπουργός τόνισε ότι αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης, καθώς, όπως είπε, οι πρόσφατες πλημμύρες ανέδειξαν το βάθος των προβλημάτων και της έλλειψης υποδομών. «Για το λόγο αυτό θα συνεργαστούμε με την Περιφέρεια, τη Νομαρχία και τους δήμους για να τα αντιμετωπίσουμε άμεσα».

Ο ίδιος επεσήμανε ότι έχουν υπογραφεί οι απαιτούμενες Υπουργικές Αποφάσεις για την οριοθέτηση των περιοχών που έχουν πληγεί, καθώς έχει υπογραφεί και η χρηματοδότηση της Νομαρχίας και των Δήμων.

Μάλιστα, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στο Βόθωνα λέγοντας ότι μέσα στις προτεραιότητες της κυβέρνησης είναι και η άρση της επικινδυνότητας της συγκεκριμένης περιοχής. «Ήδη έχει αποκατασταθεί μέρος της κυκλοφορίας πριν από το Πάσχα μέσω μιας λωρίδας κυκλοφορίας από το προηγούμενο δίκτυο και από παράλληλο επαρχιακό δίκτυο. Το τμήμα αυτό θα αποδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία πριν από το Καλοκαίρι και γι’ αυτό δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους τουρίστες και επισκέπτες που προγραμματίζουν να επισκεφθούν τη Χαλκιδική», υπογράμμισε.

Τελος, διευκρίνισε ότι σε συνεργασία με τη Νομαρχία, τους Δήμους και την Εγνατία Οδό Α.Ε. θα προχωρήσουν άμεσα οι αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου. «Ταυτόχρονα υπάρχει μεσοπρόθεσμος σχεδιασμός αύξησης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στα τμήματα που υπάρχουν εκτεταμένες βλάβες του οδικού άξονα «Στρατωνίου - Ολυμπιάδας», κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης.

ZENITH