Skip to main content

Ξεκίνησαν οι συγκρούσεις εργοδοτών-εργαζομένων

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ της ιδιοκτησίας του εστιατορίου Banquet και του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων σε Τουριστικές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις, με αφορμή την απόλυση ενός υπαλλήλου του μαγαζιού
Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ της ιδιοκτησίας του εστιατορίου Banquet και του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων σε Τουριστικές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας, με αφορμή την απόλυση ενός υπαλλήλου του εστιατορίου.

Μάλιστα η κόντρα είναι τόσο έντονη που μέλη του συνδικάτου συγκεντρώνονται εδώ και μια εβδομάδα έξω από το μαγαζί πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας. Όπως λένε, ο απολυθείς εργαζόταν επί έξι μήνες ανασφάλιστος(κάτι που παραδέχεται η ιδιοκτησία του μαγαζιού), ενώ ακόμα επτά (πρώην) συνάδελφοί του έχουν προχωρήσει σε καταγγελίες για καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καταγγελίες που διαψεύδει κατηγορηματικά η εργοδοσία.

Η πρόεδρος του Συνδικάτου, Μαργαρίτα Κουτουλάκη, ισχυρίζεται ότι «η ιστορία με το συγκεκριμένο κατάστημα δεν ξεκινά τώρα, απλώς η απόλυση του συγκεκριμένου εργαζομένου ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι». Κατηγορεί, δε, τη διοίκηση του καταστήματος για αδιάλλακτη στάση και τακτικές τρομοκράτησης των εργαζομένων, ιδιαίτερα αυτών που έχουν κάνει τις καταγγελίες.

Η ίδια επισημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης υπέγραψε συμφωνητικό επαναπρόσληψης του εργαζομένου, αλλά δεν το τήρησε. Το συνδικάτο, το οποίο έχει προχωρήσει σε 2 τριήμερες παραστάσεις διαμαρτυρίας, επιμένει ότι θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις μέχρι την επαναπρόσληψη του απολυθέντα υπαλλήλου. «Εμείς θα είμαστε εκεί μέχρι να δικαιωθεί ο εργαζόμενος. Σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς ότι μέχρι να αρχίσει εργασία στο Banquet έχει μόνο δύο ένσημα, η απάντηση είναι απλή: Οι μελέτες δείχνουν το 70% των εργαζομένων σε τουριστικά και επισιτιστικά καταστήματα είναι ανασφάλιστοι», καταλήγει το συνδικάτο, που έχει τη συμπαράσταση του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά της η εργοδοσία παραδέχεται μόνο ότι ο εν λόγω υπάλληλος εργαζόταν ανασφάλιστος για 6 μήνες και δηλώνει διατεθειμένη να υποστεί τις νομικές συνέπειες, αποκρούοντας παράλληλα όλες τις άλλες κατηγορίες. Θεωρεί δε απαράδεκτη την τακτική που ακολουθείται από το συνδικάτο να εμποδίζει την εύρυθμη λειτουργία του εστιατορίου.

«Είναι αδιανόητο με τηλεβόες να συκοφαντούν την επιχείρηση. Γι΄ αυτό, με μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ζητούμε από τον εισαγγελέα να παρέμβει για να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του μαγαζιού», υποστηρίζει ο Γεράσιμος Φιόρος,  εκ των ιδιοκτητών του εστιατορίου.

«Απασχολούσαμε τον συγκεκριμένο υπάλληλο part-time, δούλευε μόνο δύο 8ωρα την εβδομάδα και όχι καθημερινά όπως αυτός ισχυρίζεται. Ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν ανταποκρινόταν επ΄ ουδενί στις απαιτήσεις της δουλειάς και είχε φτάσει στο σημείο να μαλώνει με τους πελάτες. Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, εμείς θα έπρεπε να τον έχουμε ασφαλίσει, αλλά τις κυρώσεις για την αμέλειά μας θα τις επιβάλουν τα αρμόδια θεσμικά όργανα. Ο υπάλληλος ισχυριζόταν ότι είχε προϋπηρεσία 10 χρόνων, ενώ είχε μόνο δύο ένσημα. Αυτός ήρθε μήνες για να μας κάνει κακό. Είναι σκηνοθετημένη δουλειά», αναφέρει.

«Έχουμε καταθέσει τα χρήματά του στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και έχουμε πληρώσει τα ένσημά του αναδρομικά στο ΙΚΑ. Από τους 28 υπαλλήλους μας, οι 21 συντάσσονται με την δική μας άποψη, ενώ οι υπόλοιποι 7 που έχουν προβεί επίσης σε καταγγελίες, θα αποχωρούσαν για δικούς τους λόγους ούτως ή άλλως από το μαγαζί. Ζητάμε να λειτουργήσει η έννομη τάξη, να πληρώσουμε το τίμημα για την αμέλεια μας, αλλά και το κατάστημα να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά», καταλήγει η εργοδοσία.

ZENITH