Skip to main content

Ξεκινούν τη Δευτέρα οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας στα Τέμπη

Στις 25 Ιανουαρίου ξεκινούν οι εργασίες για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα Τέμπη και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 16 εβδομάδες, σύμφωνα με την εταιρία, η οποία έχει αναλάβει το έργο. Για λειτουργ
Στις 25 Ιανουαρίου ξεκινούν οι εργασίες για την αποκατάστασητης κυκλοφορίας στα Τέμπη και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 16 εβδομάδες,σύμφωνα με την εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία έχει αναλάβει το έργο. Βασική προϋπόθεση, οι καιρικές συνθήκες θα επιτρέψουν την ομαλή καισυνεχή διεξαγωγή των εργασιών.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών η Κοιλάδα θα δοθεί και πάλι στηνκυκλοφορία. Ωστόσο, μόνο με την κατασκευή και λειτουργία των σηράγγωντου έργου θα εξασφαλιστούν συνθήκες απόλυτης ασφάλειας της κυκλοφορίας,αντίστοιχες με αυτές που παρέχουν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοιευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι εν λόγω εργασίες περιλαμβάνουν :

α) Τις ειδικές διορθωτικές παρεμβάσεις στην περιοχή όπου σημειώθηκε το ακραίο φυσικό φαινόμενο.

β) Τις εργασίες προστασίας από τις συνηθισμένες πτώσεις βράχων κατά μήκος της Κοιλάδας.

Εξάλλου, την πρόσφατη προσέγγισή του στο χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του δρόμου των Τεμπών μέχρι το Πάσχα υπό προϋποθέσεις, επανέλαβε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών, Δ. Ρέππας, απαντώντας σε επερώτηση 12 βουλευτών της ΝΔ σχετικά με την κατολίσθηση στην κοιλάδα των Τεμπών. Με τη φράση «τώρα είμαστε έτοιμοι να αρχίσει η θετική αντίστροφη μέτρηση», ενημέρωσε τη Βουλή ότι οι εργασίες ξεκινούν τη Δευτέρα.

Τα κύρια ερωτήματα που έθεσαν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αφορούσαν στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του δρόμου και στην αποκατάσταση των πληγέντων επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής. Ως προς το πρώτο, διευκρίνισε πως ο χρόνος εξαρτάται σαφώς από την ετοιμότητα του παραχωρησιούχου και το υπουργείο επισημαίνει σαφώς την ανάγκη άμεσης στελέχωσης του εργοταξίου με εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να παραδοθεί το έργο το συντομότερο δυνατό. «Δε θα παρέμβουμε σε βάρος της ασφάλειας» είπε ο κ. Ρέππας και χαρακτήρισε το εγχείρημα «δύσκολο και πολύπλοκο».

Σχετικά με το θέμα των αποζημιώσεων ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι οι επαγγελματίες δεν απολαμβάνουν απλώς της κατανόησης του κράτους, το οποίο, πρόσθεσε, θα κάνει το χρέος του απέναντί τους με τρόπο ώστε να μην αυτοϋπονομευθεί η υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος, δεδομένης της υπό εξέλιξη νομικής διαφοράς. Το φόβο του ότι το έργο δε θα είναι έτοιμο πριν το καλοκαίρι, με βάση τα λεγόμενα του υπουργού, εξέφρασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος επιπλέον ζήτησε να αναγνωρίσει η κυβέρνηση ότι πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις στο πλαίσιο της λήψης έκτακτων μέτρων για έκτακτες περιπτώσεις και πάντως ως θέμα ανεξάρτητο από τη διαφορά που υφίσταται για το αίτιο που προκάλεσε τη ζημία.

Εκ μέρους του ΚΚΕ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Αντ. Σκυλλάκος, είπε πως υπάρχουν τεράστιες διαχρονικές ευθύνες για βασικές επιλογές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που οδηγούν σε τέτοια προβλήματα όπως τα Τέμπη. Απέδωσε επίσης ευθύνες για τη μη εφαρμογή της σύμβασης και επίσης εξέφρασε φόβους ότι «θα περάσει το καλοκαίρι» για να λειτουργήσει ο δρόμος.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Α. Ροντούλης διερωτήθηκε τι έκαναν και τα δύο κόμματα τόσα χρόνια που υπήρχε το θέμα της επικινδυνότητας στα Τέμπη και σχολίασε πως «μας έφαγε ο μεγαλοϊδεατισμός των Ολυμπιακών Αγώνων», αντί να κάνουμε κανένα έργο, ώστε να μην κόβεται στα δύο η Ελλάδα.

Επικέντρωσε ιδιαίτερα, επίσης, στο χρονοδιάγραμμα του έργου και τις αποζημιώσεις των πληγέντων. Γιατί φτάσαμε στην κατάπτωση των βράχων, αφού είχαν ληφθεί όλα τα μέτρα, όπως διατείνονται, διερωτήθηκε εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ η Ηρώ Διώτη. «Φέρετε αμφότεροι την ευθύνη για την υπογραφή αυτής της αποικιοκρατικής σύμβασης», είπε. «Υπάρχει σε εξέλιξη μια νομική διαφορά, δε θα υπονομευτεί από αυτά που θα πούμε σε μια πολιτική συζήτηση», επανέλαβε απαντώντας ο υπουργός, ο οποίος συμπλήρωσε ότι ο ίδιος δε μίλησε για «καλοκαίρι» και πάντως δε διανοείται να μείνει κλειστός ο δρόμος έως τότε.

Οι επερωτώντες βουλευτές της ΝΔ Μ. Χαλκίδης, Μ. Χαρακόπουλος, Γ. Βρούτσης, Α. Δερμεντζόπουλος, Στ. Καλαφάτης, Γ. Κασαπίδης, Ν. Νικολόπουλος περιέγραψαν με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση που διαμορφώθηκε μετά τη «φονική κατολίσθηση» με την Ελλάδα «κομμένη στα δύο» από τις 17 Δεκεμβρίου, τους επαγγελματίες να πλήττονται πολύ σοβαρά, την οικονομία να υφίσταται τις συνέπειες, τους μεταφορείς να καταστρέφονται και τον Τουρισμό επίσης, ενώ το παρακαμπτήριο οδικό δίκτυο να μην είναι σε θέση να σηκώσει το κυκλοφοριακό βάρος.

Ζήτησαν την επιτάχυνση των διαδικασιών και τόνισαν πως είναι μαζί με την κυβέρνηση, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος καθώς πρόκειται για «εθνική καταστροφή, αφού οι συνέπειες εκτείνονται σε όλη τη χώρα».

Ο υπουργός Μεταφορών, απαντώντας στο ερώτημα για την ενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής για το διάστημα αυτό, είπε ότι μελετάται με τη βοήθεια των ειδικών, όπως και η διάνοιξη νέων δρόμων. Ενόψει των προβλέψεων για βαρυχειμωνιά, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι γίνεται το καλύτερο δυνατό για την αντιμετώπιση των όποιων φαινομένων.

ZENITH