Skip to main content

Χωρίς ταξί μέχρι τα ξημερώματα του Σαββάτου

Χειρόφρενο για ακόμη μια φορά θα τραβήξουν σήμερα οι οδηγοί ταξί σε όλη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Σήμερα το πανελλαδικό κλαδικό
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr


Χειρόφρενο για ακόμη μια φορά τραβούν σήμερα οι οδηγοί ταξί σε όλη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Σήμερα το πανελλαδικό κλαδικό συμβούλιο που έχουν στην Αθήνα θα αποφασίσει για περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.

Σύμφωνα με τις νέες εξαγγελίες του υπουργού Οικονομικών οι οδηγοί ταξί θα υπάγονται στο σύστημα του λογιστικού προσδιορισμού και θα πρέπει να τηρούν βιβλία και στοιχεία εσόδων και εξόδων. Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου, εξαιτίας του νέου συστήματος θα αυξηθούν τα φαινόμενα φοροδιαφυγής.

Παράλληλα, αντιδρούν έντονα στο πόρισμα της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων ότι με βάση δειγματοληπτικούς ελέγχους τα μέσα ετήσια έσοδα των ταξί (χωρίς τιςδιπλομισθώσεις) κυμαίνονται μεταξύ 50.000-55.000 ευρώ.

«Παρουσιάζεται από την κυβέρνηση ότι είναι το πλέον δίκαιο σύστημα. Εμείς λέμε ότι το σύστημα αυτό είναι το πλέον διάτρητο. Επειδή υπάρχει ο λογιστικός προσδιορισμός, γι΄ αυτό υπάρχει τεράστια φοροδιαφυγή στη χώρα μας. Πολύ εύκολα, αν περάσει ένα τέτοιο σύστημα, θα μπορώ να δικαιολογώ έξοδα εικονικά και να μην περνάω και έσοδα», αναφέρει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.

Μέχρι σήμερα, αν κάποιος έχει ένα ταξί σε ποσοστό 100%, η εφορία θεωρεί ότι έχει εισόδημα 16.000 ευρώ ετησίως και το φορολογεί με 1.250 ευρώ. Αν κατέχει το 50% του ταξί, τότε η εφορία θεωρεί ότι έχει ετήσιο εισόδημα 13.000 ευρώ και το φορολογεί με 250 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη το νέο φορολογικό σύστημα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο, όπως η αύξηση του κομίστρου κατά 9%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο ΦΠΑ που θα πρέπει να καταβάλλεται για κάθε κούρσα.

Προβλήματα θα δημιουργηθούν όμως και στις εργασιακές σχέσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, αν ισχύσει το συγκεκριμένο σύστημα, θα εξαναγκαστούν να «φύγουν» από τα ταξί 15.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα και θα βρεθούν στην ανεργία από τη μια μέρα στην άλλη.

«Το σύστημα είναι δαιδαλώδες και με όποιον τρόπο επιλεγεί να γίνει αυτό το πράγμα δεν θα συμφέρει ούτε εμένα που είμαι εργοδότης ούτε αυτόν που είναι εργαζόμενος. Υπό τον κίνδυνο αυτό πιθανό είναι να φύγουν 15.000 άτομα από την εργασία τους και να βρεθούν στην ανεργία, γιατί υπαλληλική σχέση στο ταξί δεν μπορεί να υπάρξει», σημειώνει ο κ. Γιαννακάκης.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα που προκύπτει, όπως υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης, είναι ότι οι οδηγοί που νοικιάζουν ταξί θα πρέπει να θεωρηθούν μισθωτοί, δηλαδή να παραδίδουν την είσπραξη στον ιδιοκτήτη και αυτός να πληρώνει το μισθό τους, την ασφάλειά τους κλπ.

«Εναλλακτικά, ο οδηγός θα μπορεί να είναι ελεύθερος επιτηδευματίας, ωστόσο στην περίπτωση αυτή αποκτά δικαιώματα επαγγελματικής στέγης, τα οποία δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδώσουμε», συμπληρώνει ο κ. Γιαννακάκης.

Ο κλάδος αντιπροτείνει συνέχιση της φορολόγησης με το ίδιο καθεστώς, αλλά με αύξηση των ποσών του τεκμαρτού εισοδήματος σε ποσοστό 20-25%.

ZENITH